تبیان، دستیار زندگی
امضای تفاهم نامه همکاری فعالیت های قرآنی بین دانشگاه پیام نور و دارالقرآن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امضای تفاهم نامه همکاری فعالیت های قرآنی بین دانشگاه پیام نور و دارالقرآن

قرآن

به گزارش تبیان به نقل از  روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، كریم نجفی روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همكاری بین دانشگاه پیام نور و سازمان دارالقرآن الكریم گفت: همانطور كه امام خمینی (ره)‌ فرمودند دانشگاه‌ها می‌توانند سرنوشت كشور را تعیین كنند. بنابر این دو ركن اساسی استاد و دانشجو باید با اندیشه‌های الهی آشنا باشند.
به گزارش سازمان دارالقرآن الكریم، وی افزود: اگر اندیشه‌های دانشجو و اساتید با معارف الهی پیوند بخورد، سرنوشتی الهی تعیین خواهد شد.
نجفی با اشاره به اینكه دانشگاه پیام نور از بدو تأسیس در امور قرآنی فعالیت سازنده‌ای داشته، افزود:‌ بیشتر مراكز آموزش عالی در مرحله اول یعنی حفظ و قرائت فعالیت دارند اما نكته مهم‌تر این است كه ما باید در محتوای قرآن تأمل كنیم و دانشجویان و اساتید را با معارف دینی پیوند دهیم تا از این طریق از ظاهر قرآن به عمق كلام وحی برسیم.
وی دانشگاه پیام نور را بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی دانست و گفت: ‌این دانشگاه در سطح كشور چهار هزار هیات علمی و بیش از 750 هزار دانشجو را تحت پوشش قرار داده و همچنین 520 مركز در كشور و بیش از 25 نمایندگی در خارج از كشور دارد.
نجفی با اشاره به انتظار از سازمان دارالقرآن خاطر نشان كرد: از سازمان دارالقرآن می‌خواهیم كه نیاز واقعی دانشجویان و خانواده‌های آنان را شناسایی و به خوبی پاسخ دهد و امیدواریم با امضا این تفاهمنامه گامی به سوی تحقق شعار سال یعنی اقدام و عمل در مباحث قرآنی برداشته باشیم.

** آشنایی دانشجویان با قرآن تأثیرات عمیقی بر آینده كشور دارد
مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن‌الكریم در جلسه امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه پیام نور، آشنایی دانشجویان را با قرآن، دارای تآثیرات عمیقی بر آینده كشور دانست و گفت: قشر جوان دانشگاهی در آینده مسئولیت‌های مختلف كشور را بر عهده خواهند داشت.
وی با بیان اینكه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد كمی و كیفی برنامه‌های قرآنی بوده‌ایم، اظهار داشت:‌ دانشگاه‌ها نقش مهمی در ارتقاء مباحث دینی دارند. چون بخش عمده‌ای از قشر جوان در این مراكز تحصیل می‌كنند و در آینده مسئولیت‌های مختلفی را عهده‌‌دار خواهند بود و بر همین اساس هر چه با اصول قرآنی بیشتر آشنا شوند در آینده كشور تأثیرات عمیق‌تری خواهند داشت.
این قاری قرآن به نقش دانشگاه پیام نور در توسعه فرهنگ دینی اشاره كرد و گفت: این دانشگاه نزدیك به یك میلیون نفر مخاطب اصلی دارد كه امیدواریم با به كارگیری نیروهای متعهد علاوه بر توسعه فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه،‌ نقش مهمی در توسعه فرهنگ قرآنی در بین خانواده‌ها داشته باشد.
قره‌شیخلو با بیان اینكه امضا تفاهمنامه همكاری با دانشگاه پیام نور می‌تواند ظرفیت خوبی برای ارتقاء امور قرآنی باشد، افزود: امیدوارم با امضای این تفاهمنامه بتوانیم تجربیات سازمان دارالقرآن را در اختیار مسئولان دانشگاه پیام نور قرار دهیم.
رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به لزوم تشكیل كارگروه كارشناسی برای اجرای تفاهمنامه خاطر نشان كرد: بعد از امضاء تفاهمنامه بهتر است كارگروه كارشناسی تشكیل شود تا برای اجرایی و عملی شدن مفاد تفاهمنامه برنامه‌ریزی كنند.
وی افزود: سیاست ما در سازمان دارالقرآن به شكلی است كه كار را با حجم كم آغاز می‌كنیم و در صورت صلاحدید و آمادگی دو طرف فعالیت‌ها را توسعه می‌بخشیم.
قره‌شیخلو امضای این تفاهمنامه را الگویی برای سایر دانشگاه‌ها دانست و گفت: دانشگاه‌ها حساسیت زیادی در حوزه فرهنگی و قرآنی دارند كه امیدواریم با امضاء این تفاهمنامه شاهد ارتقاء فرهنگ قرآنی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور باشیم.
فراهنگ**1003**1569


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .