تبیان، دستیار زندگی
رایزنی برای تعیین میزبان نمایشگاه قرآن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رایزنی برای تعیین میزبان نمایشگاه قرآن

قرآن

به گزارش تبیان به نقل از روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی در مورد آخرین وضعیت نمایشگاه قرآن و مكان برپایی این رویداد بزرگ معنوی كشور، گفت: درحال رایزنی با مراكز مختلف جهت برپایی نمایشگاه‌ قرآن در یكی از گزینه‌های مد نظر هستیم.
وی با اشاره به اینكه شرایط برپایی نمایشگاه در ماه مبارك رمضان متفاوت است، افزود: یكی از گزینه‌های مطرح شده «شهر آفتاب» است؛ درمورد این گزینه منتظر هستیم تا در روزهای آینده نمایشگاه كتاب برپا شود و ببینیم امكانات برای برپایی نمایشگاه فراهم است.

* سه گزینه پیشنهادی برای نمایشگاه قرآن
حشمتی با تأكید بر اینكه گروهی هم اینك در حال رصد كردن امكانات گزینه های میزبانی
نمایشگاه قرآن و رایزنی هستند، تصریح كرد: علاوه بر شهر آفتاب، مصلی و مجموعه باغ كتاب از دیگر گزینه‌هایی است كه برای برپایی نمایشگاه قرآن در آنجا در حال رایزنی و بررسی امكانات هستیم.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار كرد: باید دید امكانات برای برپایی نمایشگاه كتاب در شهر آفتاب فراهم می‌شود یا خیر؟ و وسایل نقلیه و ایاب و ذهاب از قبیل قطار شهری برای نمایشگاه مهیا می‌شود؟، پس از آن درمورد میزبانی و محل برپایی نمایشگاه قرآن تصمیم‌گیری می‌شود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار كرد؛ قاعدتاً مردم هر جایی كه امكانات بیشتری وجود داشته باشد، راحت‌تر هستند و ما نیز علاقه داریم هر مكانی كه امكانات بیشتری داشته باشد، نمایشگاه قرآن در همان مكان برپا شود.

* امكانات جانبی و راحتی مردم مهم تر از مكان نمایشگاه
بنا بر اعلام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام حشمتی اظهار كرد: مكان برپایی نمایشگاه چندان تعیین كننده نیست و امكانات جانبی هم مهم است، در برخی مواقع شهرداری همكاری خوبی داشته و امكانات خوبی را در اختیار گذاشته است، بنابراین امكانات هم در تعیین میزبان نمایشگاه سهیم است، ما باید مجموعه شاخص‌ها را مورد نظر قرار دهیم و بعد به یك تصمیم درست برسیم.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان كرد: از دیدگاه خود من هر كدام از گزینه‌ها كه دسترسی راحت‌تری برای مردم داشته باشد و باعث اذیت مردم در گرما نشود و علاوه بر آن دچار كمترین دردسرها برای حضور شود، بهترین گزینه برای میزبانی خواهد بود.
وی در پاسخ به اینكه كدام یك از گزینه‌های مطرح شده نزدیكی بیشتری به شاخص‌های مطرح شده دارد، گفت: شاید یكی از این گزینه‌ها امكانات بیشتر و بهتری داشته باشد اما از سوی دیگر همكاری خوبی با مجموعه نداشته باشد، بنابراین یك عامل به تنهایی دخیل نخواهد بود، باید تمام عوامل را لحاظ كرد و بعد میزبان نهایی را اعلام كرد.
حشمتی با تأكید بر اینكه با هیچ مجموعه‌ای برای میزبانی نمایشگاه قرآن عناد نداریم، بیان كرد: باید به فكر راحتی مردم بود، با توجه به اینكه نمایشگاه قرآن در شب‌های ماه مبارك رمضان برگزار می‌شود و مردم روزه‌دار هستند، باید ایاب و ذهاب و بسیاری از عوامل دیگر را مدنظر قرار دهیم، ما این عوامل را بررسی و برای هر كدام نمره‌گذاری انجام می‌دهیم تا میزبان نمایشگاه مشخص شود.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینكه در سال‌های گذشته درخواست‌هایی برای برپایی نمایشگاه قرآن در مصلی مطرح شد، گفت: اجازه برپایی نمایشگاه قرآن در شبستان داده نشد و با توجه به اینكه شبستان نمایشگاه نیز مهم‌ترین و اصلی‌ترین محل برای برپایی غرفه‌ها هست، عملاً امكان برپایی نمایشگاه قرآن در مصلی وجود نداشت.
وی گفت: در سال‌های گذشته حتی به مسئولان مصلی پیشنهاد دادیم كه نمایشگاه در روزهایی كه نماز جمعه برپا می‌شود فعالیتی نداشته باشد كه این موضوع نیز مورد پذیرش قرار نگرفت و دلیل آنها نیز این بود كه در شبستان امكان احداث غرفه با توجه به برپایی نماز وجود نخواهد داشت. بنابراین سال گذشته موافق برپایی نمایشگاه در مصلی بودند اما حاضر به غرفه زدن در شبستان نبودند.
حشمتی ابراز امیدواری كرد امسال دوستان در مصلی تجدیدنظر داشته باشند و مكان برپایی نمازجمعه را جابجا كنند تا بتوانیم نمایشگاه را در مصلی برگزار كنیم. البته مصلی برای ما مناسب است اما با وجود شبستان این تناسب وجود خواهد داشت.
فراهنگ**1355**1027


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .