تبیان، دستیار زندگی
جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در جیرفت برگزار شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در جیرفت برگزار شد

جشنواره

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا امام جمعه جیرفت شامگاه شنبه در آئین اختتامیه این جشنواره گفت: دشمنان درصدد هستند تا قرآن را به شیوه های مختلف از مسلمانان بگیرند لذا همه باید در این زمینه هوشیار باشیم.
حجت الاسلام رضا كرمی پور افزود: دشمنان با وارونه نشان دادن قرآن كریم و اسلام ناب محمدی (ص) درصدد از بین بردن این دو عنصر هستند و مصداق این جریان در ایجاد گروه داعش تجلی پیدا می كند.
وی با بیان اینكه مهمترین ركن قرآن، عمل به آن است تصریح كرد: قرائت قرآن باید همراه با عمل باشد تا نتیجه بدهد.
امام جمعه جیرفت گفت: دشمن می خواهد ما را سرگرم كند تا از قرآن غافل شویم لذا تلاوت قرآن، تدبیر و عمل به آن نباید فراموش شود.
وی خاطرنشان كرد: قرآن پیام پروردگار است لذا باید تلاش كنیم تا این پیام بیش از پیش در جامعه ترویج پیدا كند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جیرفت و دانشگاه علوم پزشكی این شهرستان نیز گفت: سعادت دنیوی و اخروی همه انسان ها در گرو مانوس شدن با قرآن كریم است.
حجت الاسلام اصغر شاهرخی افزود: تلاوت قرآن و نگاه به آیات قرآن ثواب بسیار دارد ولی مهم ترین مسئله عمل به فرمایشات قرآن است كه همه باید در زمینه فعالیت كنند.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقدام و عمل تاكید زیادی دارند كه امیدواریم در زمینه آیات قرآن در سال جدید به آن عمل شود.
رئیس دانشگاه جیرفت نیز گفت: جشنواره قرآن و عترت دانشجویی به صورت سراسری در شهرستان های مختلف از بهمن سال گذشته آغاز شده و امشب نیز اختتامیه این جشنواره را شاهد هستیم.
ناصر برومند ادامه داد: این جشنواره در شش بخش، 36 رشته و در دو سطح كتبی و شفاهی شامل رشته های قرائت، اذان، احكام، آشنایی با احادیث، نهج البلاغه و تفسیر برگزار شد.
وی تصریح كرد: جشنواره قرآن و عترت شهرستان جیرفت در دو بخش مجزای دانشجویان پسر و دختر با شركت 44 نفر در دانشگاه جیرفت برگزار شد.
وی با بیان اینكه این مسابقات در سه مرحله منطقه ای، استانی و كشوری برگزار می شود افزود: نفرات برتر هر رشته در مرداد سال جاری در سطح استانی با هم به رقابت می پردازند و نفرات برگزیده به مسابقات كشوری راه پیدا می كنند.
رئیس دانشگاه جیرفت خاطرنشان كرد: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در دانشگاه و آشنایی دانشجویان با مبانی اسلامی شدن دانشگاه ها با تكیه بر قرآن كریم برگزار شد.
سی و یكمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی از بهمن سال گذشته آغاز شد و مرحله نخست این مسابقات كه درون دانشگاهی بود.
در پایان این دوره از مسابقات قرآن كریم در دانشگاه شهرستان جیرفت 18 دانشجوی شركت كننده در این مسابقات با اهدای لوح سپاس تجلیل شدند.
7450/3029


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .