تبیان، دستیار زندگی
400 هزار دانش آموز کرمانی در مسابقات قرآن و معارف شرکت کردند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

400 هزار دانش آموز کرمانی در مسابقات قرآن و معارف شرکت کردند

مسابقه

به گزارش تبیان به نقل از روز یكشنبه روابط عمومی اداره كل آموزش و پرورش استان كرمان محمد محسن بیگی در نشست كارگروه آموزش عمومی قرآن، انس و ارتباط مستمر دانش آموزان با قرآن و معارف اسلامی افزود: سه هزار و 365 دانش آموز در مسابقات مرحله استانی قرآن و معارف اسلامی شركت كردند.
وی بیان كرد: ترویج فرهنگ قرآنی و تشویق دانش آموزان به یادگیری قرآن و معارف اسلامی از مهمترین اهداف برگزای این مسابقات است.
وی با اشاره به واگذاری كارگروه آموزش عمومی قرآن در راستای اجرای مصوبات منشور توسعه فرهنگی قرآنی به آموزش و پرورش گفت: تعامل، مشاركت و هماهنگی بین خانواده ها، مسئولان و دستگاه های اجرایی نقش موثری در توسعه فرهنگ قرآنی دارد.
مدیركل آموزش و پرورش استان كرمان بر تعالی نگرش جامعه به قرآن مجید و تجلی فرهنگ حیات بخش قرآن در بستر فرهنگ عمومی جامعه تاكید كرد و افزود: مدارس نقش موثری در ترویج فرهنگ قرآنی و یادگیری آن در جامعه دارند.
وی با اشاره به اینكه فقط هشت درصد از عمر یكساله دانش آموزان در اختیار آموزش و پرورش است اظهار كرد: دستگاه تعلیم و تربیت به تنهایی نمی تواند اهداف قرآنی را محقق سازد بلكه یادگیری و استفاده از مفاهیم قرآنی در كشور مستلزم هماهنگی دستگاه های متولی آموزش قرآن است.
محسن بیگی تصریح كرد: هر اندازه بدون استفاده ابزاری، نگاه بخشی و صنفی در آموزش و یادگیری قرآن مجید عمل كنیم، دستیابی به اهداف یادگیری قرآن آسان تر و زمینه ترویج فرهنگ قرآنی فراهم تر می شود.
نشست كارگروه آموزش عمومی قرآن با حضور مدیركل آموزش و پرورش استان، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگانی از سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، صداسیما و مسئول دارالقران شهر كرمان برگزار شد.
550 هزار دانش آموز در پنج هزار و 554 مدرسه استان كرمان تحصیل می كنند.
7437/3028


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .