تبیان، دستیار زندگی
تمسک به خداوند متعال و ائمه اطهار بهترین شیوه خنثی سازی سختی کار قضاوت است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمسک به خداوند متعال و ائمه اطهار بهترین شیوه خنثی سازی سختی کار قضاوت است

قضاوت

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان یزد امروز(29 فروردین) در نشست قضات جدیدالاستخدام و دادیاران جدیدالورود دستگاه قضایی استان یزد گفت: با اشاره به سختی های کار قضاوت گفت: یکی از مشاغل مهم و اثرگذار در جامعه کار قضاوت است که افراد بایستی با تمسک به خداوند متعال و ائمه اطهار بهترین شیوه خنثی سازی سختی کار را پیش بگیرند.

وی افزود: ما در دستگاه قضا برنامه هایی را در پیش داریم که یکی از آنها حبس زدایی است به نحوی که مجازات های جایگزین حبس را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: ایجاد تمایز بین مجرمین معمولی و مجرمین حرفه ای از جمله مهمترین راهبردها است زیرا مجرمی که بدون سوء سابقه جرمی را مرتکب شده با مجرمین حرفه ای، باندی و سازمان یافته و خشن متفاوت هستند و نباید هر دو را با یک شیوه مورد تعقیب قرار داد.

حبیبی تصریح کرد: اجر و پاداش معنوی راهی برای حبران سختی کار قضاوت است زیرا محدودیت های خاص این شغل و سختی های آن با نگاه مادی و معمول قابل جبران نیست.

وی افزود: ما باید توجه داشته باشیم که علم و دانش حقوقی برای قضاوت کافی نیست بلکه بایستی علم قضاوت به عنوان یک الگوی عملی در نظم و رعایت شأن برای مردم مطرح شود.

رئیس دادگستری استان یزد گفت: ما باید زمینه ارتقای اطلاعات حقوقی مردم را ایجاد کنیم زیرا و چنانچه قاضی تحقیق پس از انجام تحقیقات و پس از صدور قرار و یا کیفر خواست مراتب روند پرونده و شیوه قانونی رسیدگی را به مردم توضیح دهند ، بسیاری از گلایه ها خود به خود تمام می شود.

وی در پایان گفت: بهترین راهکار برای کاهش سختی کار قضاوت توسل به خداوند و ائمه اطهار است و در این راه نیز باید توجه داشته باشیم تا کوچکترین حقی از کسی ضایع نشود.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.