تبیان، دستیار زندگی
اثر استحکام ارتش و قدرت ارتش حتی قبل از تجاوز افلقیان و شروع جنگ تحمیلی در حوادثی که برخی گروهک ها در غرب کشور و شمال غرب و جنوب غرب به وجود آورده بودند کاملا نمایان شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخنرانی رییس جمهور در روز ارتش

اثر استحکام ارتش و قدرت ارتش حتی قبل از تجاوز افلقیان و شروع جنگ تحمیلی در حوادثی که برخی گروهک ها در غرب کشور و شمال غرب و جنوب غرب به وجود آورده بودند کاملا نمایان شد.

بخش سیاست تبیان
روحانی در روز ارتش

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح ارتش طی سخنانی اظهار داشت: روز مبارک ارتش جمهوری اسلامی ایران که امسال تقارن پیدا کرد با میلاد پر برکت امام جواد و مولایمان امیرالمومنین (ع) را به همه خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای مسلح، ملت بزرگ ایران و به ویژه فرماندهی کل نیروهای مسلح تبریک  و تهنیت عرض می کنم.
وی افزود: در ماه های اولیه پیروزی انقلاب و هفته های پایانی سال 57 و آغاز سال 58 جامعه و کشور ما با یک توطئه ای روبرو بود که ظاهر آن توطئه با شعارهای انقلابی زرق و برق پیدا کرده بود.

ارتش آزمایش خود را در روزهای پایانی سال 57 و ماه های اولیه 58 در برابر توطئه های نشان داد

رئیس جمهور ادامه داد گروهک هایی که خود را انقلابی می نامیدند و می خواستند از انقلاب سهم داشته باشند و استکبار جهانی که گاهی از حلقوم آن ها و برخی از فریب خورده ها سخن خود را اعلام می کرد موضوعی آغاز شد و آن انحلال ارتش بود با این استدلال که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم نیاز به یک ارتش مردمی دارند و ارتش موجود باید منحل شود.
روحانی تاکید کرد: کسی که با درایت تمام در برابر این توطئه ایستادگی کرد و توطئه ای که علیه اقتدار ملی و علیه مرزهای ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر تجاوزات احتمالی بود آن امام بزرگوار، حکیم و شخصیتی که با بصیرت تمام همه ابعاد تهدیدات را می دید و در برابر آن با قدرت موضع گیری می کرد.
روحانی با بیان اینکه امام در آن ایام 29 فروردین سال 58 را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد افزود: اگر یادتان باشد آن روز در همه خیابان های تهران و همه شهرهایی که ارتش درآنجا حضور داشت، ارتش به خیابان آمد و با شعار ارتش فدای ملت که مردم هم با اجتماعشان در خیابان پاسخ می دادند ملت فدای ارتش، با این روز تاریخی یک توطئه بزرگ از پیش پای مردم برداشته شد.
وی ادامه داد: اثر استحکام ارتش و قدرت ارتش حتی قبل از تجاوز افلقیان و شروع جنگ تحمیلی در حوادثی که برخی گروهک ها در غرب کشور و شمال غرب و جنوب غرب به وجود آورده بودند کاملا نمایان شد.
وی گفت: ارتش حضور پیدا کرد و قدرت خود را نشان داد و همه گروهک ها و اربابان ان ها نشان داد که ارتش ایران یک ارتش مردمی، مکتبی، ملی و گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب است.
وی با تاکید بر اینکه ارتش آزمایش خود را در روز 19 ،21 و 22 بهمن به نمایش گذاشت اضافه کرد: ارتش آزمایش خود را در روزهای پایانی سال 57 و ماه های اولیه 58 در برابر توطئه های نشان داد و بالاخره در جنگ تحمیلی و 31 شهریور سال 59 ظاهر و آشکار شد، حکمت سخنان امام آن روزی که نیروی دریایی، هوایی و زمینی ارتش در برابر متجاوزین ایستادگی کرد و افتخارآفرینان بزرگی در ارتش همچون صیاد شیرازی ها، نامجوها، فکوری ها، فلاحی ها، ستاری ها، بابایی ها، شیرودی ها و کشوری ها به صحنه آمدند و با نثار خونشان فدارکاری شان از کشورمان حراست و حفاظت کردند.

آنکه می گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده لوح است و آنکه می گوید قدرت نرم نیاز نداریم کوته بین است

رئیس جمهور افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران طبق فرمان امام راحل و وصیت امام راحل و تدبیر فرماندهی فرمانده معظم کل قوا ارتشی است که به کل ملت ایران تعلق دارد. نه ارتش جناحی و نه ارتش حزبی و نه ارتش این گروه و آن گروه است، ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش اسلام، نظام اسلامی و کل ملت ایران است.
روحانی تصریح کرد: این ارتش از میهن، نظام، قانون ، ملت، حیثیت و جان ملت و منافع و مصالح ملی دفاع می کند همان کلامی که امام فرمود یا یک فرد در ارتش می ماند و یا به حزب و گروهی تعلق پیدا می کند و سومی ندارد. اگر می خواهد به حزب و جناحی وابسته باشد نباید در ارتش باشد و اگر در ارتش است نباید به حزب و جناحی وابسته باشد، فرمود وابستگی به جناح و حزب به معنای نابودی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که البته این کلام راجع به کل نیروهای مسلح صادق است و امام به صراحت راجع به بقیه نیروهای مسلح هم با همین صراحت سخن گفتند.
وی اضافه کرد: آنکه می گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده لوح است و آنکه می گوید قدرت نرم نیاز نداریم کوته بین است.
روحانی ادامه داد: به صراحت می گویم قدرت جمهوری اسلامی ایران علیه همسایگان و جهان اسلام نیست. ایران از دروازه های بغداد و عتبات عالیات در عراق واز دمشق و حرم اهل بیت در سوریه دفاع کرد. قدرتی که از کشورهای اسلامی در برابر تروریست ها دفاع می کند، ایران است.


منبع : مشرق