تبیان، دستیار زندگی
رژیم سه روزه کره بادام زمینی، یکی از صدها برنامه های کاهش وزن سریع است که کاهش وزنی آسان و تقریبا بدون دردسر را وعده می دهد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هدی بانکی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توضیحاتی در مورد رژیم سه روزه کره بادام زمینی

رژیم سه روزه کره بادام زمینی، یکی از صدها برنامه های کاهش وزن سریع است که کاهش وزنی آسان و تقریبا بدون دردسر را وعده می دهد.

هدی بانکی - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
کره بادام زمینی

کسی دقیقا نمی داند این رژیم توسط چه کسی و چطور ارائه داده شد. اما به هر صورت، بعضی از کارشناسان عقیده دارند رژیم سه روزه کره بادام زمینی، ترکیبی از رژیم کره بادام زمینی و روزه سه روزه می باشد. این برنامه ها روی مصرف کره بادام زمینی با هدف کاهش وزن سریع تر متمرکز هستند. البته ما توصیه می کنیم قبل از انتخاب این برنامه رژیمی ابتدا با پزشکتان مشورت کنید. این رژیم سه روزه ممکن است به شما کمک کند دست کم دو و نیم کیلو کم کنید.
این رژیم همان طور که از نامش معلوم است، سه روزه است و باید با مصرف کره بادام زمینی، کالری دریافتی را کاهش داده و کاهش وزن داشته باشیم. اصول اولیه این برنامه، بر اساس روزه سه روزه و پنج روزه است، بنابراین این برنامه ها خیلی مشابه هستند.

درست مانند هر برنامه کاهش وزن سریع دیگری، وزنی که در این رژیم از دست می دهید، تنها وزن آب بدن است. پس این احتمال وجود دارد که با برگشتن به عادات غذایی عادی تان، این وزن دوباره برگردد

رژیم سه روزه کره بادام زمینی، ورژن پیشرفته رژیم اصلی پنج روزه کره بادام زمینی است. در این برنامه باید حدود 4 تا 6 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در هر روز خورده شود. این یک برنامه کم کالری بوده و شامل دریافت 35 درصد کالری از چربی های غیراشباع کره بادام زمینی می باشد.
هرچند کره بادام زمینی چربی بالایی دارد اما دریافت کالری از سه روز مصرف کره بادام زمینی 1200 می باشد. زمانی که فرد رژیم گیرنده کالری بیشتر از آن چه مصرف می کند می سوزاند، بدن مجبور می شود چربی های ذخیره شده را بسوزاند. این حالت باعث کاهش وزن سریع تر می گردد. این رژیم سه روزه، کربوهیدرات کم و پروتئین بالا دارد. به دلیل این که پروتئین با سرعت کمتری می سوزد، به احساس سیری برای مدت طولانی تر کمک می کند. پروتئین موجود در کره بادام زمینی، تکرار خوردن ها یا "مدام چیزی خوردن" را به حداقل می رساند. همه این ها یعنی کاهش وزن!

یک نمونه منو

منوی روزانه شامل 3 وعده و یک اسنک یا دسر می باشد. وعده ی غذایی حاوی پروتئین کم چرب همراه با سبزیجات و بُرشی ازنان سبوس دار یا یک کاسه بلغور جودوسر است. می توانید کره بادام زمینی را هر زمانی از روز که خواستید میل کنید، مثلا زمان اسنک خوردن. کره بادام زمینی به شما احساس سیری می دهد بنابراین بعد از خوردن یک وعده سبک، احساس رضایت و سیری خواهید کرد.

مزیت های رژیم سه روزه کره بادام زمینی

وفاداری به آن راحت است!
این رژیم، به راحتی قابل پیگیری است چون ملزمتان نمی کند دنبال غذاهای کمیاب و نه چندان معمول بروید. در واقع اگر غذاهای موجود در یک رژیم غذایی بیشتر در دسترس باشند، احتمال این که فرد رژیم گیرنده به آن پایبند بماند بیشتر است.

کاهش وزن سریع تر
بازهم تکرار می کنیم که این یک رژیم پُرپروتئین و کم کربوهیدرات با کمترین میزان کالری است. این رژیم به شما کمک می کند فقط در سه روز حدود 5 کیلوگرم کم کنید.

نقاط ضعف رژیم سه روزه کره بادام زمینی

این رژیم سه روزه، کربوهیدرات کم و پروتئین بالا دارد. به دلیل این که پروتئین با سرعت کمتری می سوزد، به احساس سیری برای مدت طولانی تر کمک می کند. پروتئین موجود در کره بادام زمینی، تکرار خوردن ها یا "مدام چیزی خوردن" را به حداقل می رساند. همه این ها یعنی کاهش وزن!

محدود کننده است
چون کالریی مصرفی تنها به 1000 تا 1200 محدود می شود، پایبند ماندن به آن نیاز به تلاشی توان فرسا دارد. در واقع وقتی آن را ادامه می دهید، دارید به خودتان گرسنگی می دهید.

ویژگی های یک سبک زندگی سالم را ندارد
رژیم سه روزه کره بادام زمینی، شامل ورزش نمی شود یعنی شرایط تمرین و ورزش را برایتان مهیا نمی کند. وقتی قرار است این قدر کم بخورید، انرژی لازم برای انجام فعالیت های شدید را نخواهید داشت.

نتایج ماندگار ندارد
درست مانند هر برنامه کاهش وزن سریع دیگری، وزنی که در این رژیم از دست می دهید، تنها وزن آب بدن است. پس این احتمال وجود دارد که با برگشتن به عادات غذایی عادی تان، این وزن دوباره برگردد.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.