تبیان، دستیار زندگی
جنبش انصارالله و کنگره مردمی یمن موضع صریح جامعه جهانی و سازمان ملل در محکومیت نقض آتش بس از سوی سعودی ها را خواستار شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سازمان ملل در مورد نقض آتش قاطع عمل کند

جنبش انصارالله و کنگره مردمی یمن موضع صریح جامعه جهانی و سازمان ملل در محکومیت نقض آتش بس از سوی سعودی ها را خواستار شدند.

بخش سیاست تبیان

یمن

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، جنبش «انصارالله» و «کنگره مردمی» یمن روز شنبه طی برگزاری نشستی در صنعاء از جامعه بین المللی و در راس آنها شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا در محکومیت عدم پایبندی سعودی ها و مزدوران آنها به آتش بس در یمن موضع صریحی اتخاذ کنند.

در این نشست که به ریاست رئیس شورای سیاسی انصارالله و دبیرکل کنگره مردمی برگزار شد دو طرف بر هماهنگی مشترک و کامل در مقابل تجاوز به یمن و همچنین اهمیت تحقق صلح در راستای جلوگیری از ریخته شدن خون مردم یمن تاکید کردند.

دو طرف در این نشست همچنین مردم یمن را به توحید کلمه و عدم اجازه دادن به متجاوزان و مزدوران برای ایجاد تفرقه بین آنها و خدشه به رابطه انصارالله و کنگره مردمی و تمام گروه های مخالف تجاوز به یمن دعوت کردند.

شورای سیاسی انصارالله و کنگره مردمی یمن در پایان نشست خود تاکید کردند که عدم پایبندی به آتش بس و نقض آن از سوی متجاوزان و مزدوران مذاکرات آینده را تحت شعاع قرار می دهد.

گفتنی است آتش بس در یمن از بامداد روز دوشنبه هفته گذشته به مرحله اجرا درآمده است اما سعودی ها و مزدوران آن بارها با نادیده گرفتن آن، آتش بس را نقض کرده اند. در همین راستا در پی بمباران روز شنبه بازار الاثنین در بخش المتون استان الجوف به ۵ منزل شهروندان یمنی خسارت وارد شد.

یک منبع نظامی اظهار داشت که مزدوران متجاوز با نقض جدید آتش بس در یمن، طی حملات توپخانه ای منازل و مغازه های شهروندان را در بازار الاثنین در بخش المتون بمباران کردند. از سوی دیگر جنگنده های سعودی در آسمان استان های البیضاء، ذمار، عمران، ضالع و مارب به پرواز درآمدند.

در همین حال شبکه المیادین از حمله هوایی جنگنده های سعودی به بخش نهم در شمال شرقی صنعاء پایتخت یمن خبر داد.



منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .