تبیان، دستیار زندگی
محمدرضا سرشار (رضا رهگذر) ابراز امیدواری کرد در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شاهد حضور سه جلد از کتاب هایی که می گوید حدود چهار سال است به ناشر واگذار شده اند باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور فعال محمدرضا سرشار در نمایشگاه کتاب

محمدرضا سرشار (رضا رهگذر) ابراز امیدواری کرد در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شاهد حضور سه جلد از کتاب هایی که می گوید حدود چهار سال است به ناشر واگذار شده اند باشد.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان
محمدرضا سرشار

این نویسنده گفت: «انواع ادبیات کودک محور»، «نگاه داستانی به قصه یوسف در قرآن مجید» و «راز شهرت صادق هدایت» این سه کتاب اند که برای نشر در اختیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قرار گرفته اند.
او افزود: «انواع ادبیات کودک محور» یکی از هشت کتابی است که من با عنوان «درباره ادبیات داستانی» نوشته ام. تاکنون هفت جلد از این مجموعه هشت جلدی منتشر شده و کتاب مذکور علی رغم این که چهار سال است واگذار شده، هنوز به بازار راه نیافته است.
سرشار ابراز امیدواری کرد «نگاهی داستانی به قصه یوسف در قران مجید» نیز که چهار سال است در اختیار ناشر قرار گرفته در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته باشد.
و بالاخره «راز شهرت صادق هدایت» که برای اولین بار در سال 85 به چاپ رسیده و پنج بار تجدید چاپ شده است با افزودن یکصد صفحه به آن، بناست راهی بازار شود. به گفته نویسنده، این کتاب که مسئولیت نشر آن را نیز پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بر عهده دارد، مطابق قانون نشر با توجه به افزوده شدن یک سوم به حجم آن جزو آثار چاپ اولی محسوب می شود.

سرشار اخیرا سفر هشت روزه ای را به منظور رونمایی از چاپ دوم ترجمه عربی رمان «آنک آن یتیم نظرکرده» (ها هو الیتیم بعین الله) به لبنان انجام داده است. این کتاب که در دو شهر بیروت و بعلبک رونمایی شده توسط دکتر بتول مشکین فام به زبان عربی برگردانده شده است

محمدرضا سرشار که در حال حاضر مشغول تدریس مبانی داستان در موسسه طلوع است، قریب به پنج ماه است که سرپرستی گروه نویسندگان فیلمنامه پویانمایی یا انیمیشن «ساره کوچولو» را بر عهده دارد. «ساره کوچولو» در زمره برنامه های انیمیشنی 90 قسمتی هفت دقیقه ای است که بناست در لایه های درونی خود به موضوع سبک زندگی ایرانی - اسلامی بپردازد. تاکنون کار نگارش فیلمنامه 26 قسمت این مجموعه به پایان رسیده است. برنامه مذکور که در مرحله پیش تولید است، بناست توسط شبکه کودک پخش شود.
سرشار اخیرا سفر هشت روزه ای را به منظور رونمایی از چاپ دوم ترجمه عربی رمان «آنک آن یتیم نظرکرده» (ها هو الیتیم بعین الله) به لبنان انجام داده است. این کتاب که در دو شهر بیروت و بعلبک رونمایی شده توسط دکتر بتول مشکین فام به زبان عربی برگردانده شده است.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 15 تا 25 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می شود.



منبع: ایسنا