تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تبریز، اطلاع رسانی و اطلاع یابی را دو رکن مهم رویکردهای روابط عمومی خواند و افزود: ادارات روابط عمومی در کنار انعکاس تلاش های شهرداری، باید مطالبات و ایده های شهروندان را به مجموعه خود منتقل کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رویکردهای روابط عمومی باید معطوف کیفیت و محتوا باشد

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تبریز، اطلاع رسانی و اطلاع یابی را دو رکن مهم رویکردهای روابط عمومی خواند و افزود: ادارات روابط عمومی در کنار انعکاس تلاش های شهرداری، باید مطالبات و ایده های شهروندان را به مجموعه خود منتقل کنند.

هومن بهلولی- روابط عمومی

میراعتماد عمادی

به گزارش  روابط عمومی، میراعتماد عمادی در نشست هماهنگی ادارات روابط عمومی شهرداری های مناطق تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: انتظارات از ادارات روابط عمومی بالا است و معمولاً بیشتر مطالبات و ماموریت ها، از مسیر روابط عمومی ها می گذرد؛ این ویژگی ذاتی روابط عمومی، ایجاب می کند که برنامه های آن محتوای کیفی و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
وی ادامه داد: شهرداری در کنار برنامه های عظیم عمرانی، مامور اجرای وظایف بسیار حساسی است که گاه ممکن است زیاد به چشم نیایند، اینجاست که ادارات روابط عمومی باید نقش ریز خود را ایفا کنند.
عمادی با تاکید بر این که روابط عمومی، تریبون فردی هیچ شخص و مسئولی نیست، اظهار داشت: در مقابل تلاش بی وقفه پاکبانی که پیش از طلوع خورشید، خود را به خیابان می رساند و در سرمای زمستان، مشغول کار می شود، مسئولیم و باید مجاهدت پنهان بخش های مختلف خدماتی و عملیاتی شهرداری را انعکاس دهیم.
مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تبریز،  آموزش شهروندی را از  وظایف مهم روابط عمومی ها در بحث اطلاع رسانی خواند و گفت: اقلام تبلیغاتی باید به دور از جنبه های ویترینی و تشریفاتی، محتوای آموزشی داشته باشند؛ در این راستا، در کنار اقدامات شهرسازی و عمرانی، روابط عمومی ها نیز موظف اند خطرات ساخت و ساز غیرمجاز، ترافیک، شهرسازی، حاشیه نشینی، حفاظت از منابع آبی و آسیب های مختلف اجتماعی را با روش های تاثیرگذار، به اطلاع شهروندان برسانند.
وی به نقش روابط عمومی در تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و افزود: روابط عمومی ها می توانند با نقش راهنما و راهگشای خود، از پیچیدگی های اداری به خصوص در بحث شهرسازی، بکاهند.
عمادی یادآور شد: همه تاکید داریم که باید به طرف «روابط عمومی مدرن» حرکت کنیم؛ اما سوال اینجاست که آیا توانستیم به وظایف خود در «روابط عمومی سنتی» به درستی و به صورت کامل عمل کنیم؟!
مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تبریز،  متذکر شد: روابط عمومی های شهرداری های مناطق، باید پوشش وظایف مناطق را در برنامه کاری خود قرار دهند و از پرداختن به اموری که تناسبی با جایگاه محدود مناطق ندارند، پرهیز کنند.
وی با بیان این که نقش روابط عمومی ها در اعتلای اقتصاد مقاومتی بارز است، بر لزوم صرفه جویی در ابعاد و تشریفات برنامه ها و مراسم های افتتاح و همایش ها و کارگروه ها تاکید کرد.
عمادی با تاکید بر این که باید از نگاه کمّی فاصله بگیریم، گفت: نصب بی رویه بنر و پرچم، جز نازیبایی شهری، نتیجه ای نخواهد داشت؛ بنابراین باید برنامه های خود را معطوف کیفیت و محتوای فضاسازی محیطی کنیم.
مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تبریز، همچنین از تلاش های ادارات روابط عمومی مناطق به خصوص در ایام نوروز قدردانی کرد.