تبیان، دستیار زندگی
راه هایی برای سر به راه کردن کودک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه هایی برای سر به راه کردن کودک

title

به گزارش تبیان امین حق وردی روانشناس تربیتی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ؛اظهار داشت:والدین با استفاده از کمی خلاقیت و ابتکار عمل می توانند بدون نگرانی و عصبانیت راه حل های مناسبی را در برخورد با رفتارهای ناشایست کودک و بخصوص لجبازی های  آنان بکار گیرند.

وی در ادامه گفت:کودکان با استفاده از لجبازی در واقع قصد نشان دادن استقلال خود را به اطرافیان داشته و معمولا این ناسازگاری در میان کودکان 3 تا4 ساله بیشتر بوده و با روش های سرگرم کننده و کمی صبر و حوصله می توان حواس کودک را از آن موضوع پرت کنند که این کار نیازمند صرف ابتکار والدین خواهد بود.

حق وردی تصریح کرد:صحبت کردن موزون و آهنگین با کودک، حرف زدن با تغییر و تقلید صدا با وی، تعریف کردن خاطرات کودکی خودتان برای وی، خنداندن و سرگرم سازی کودک و همچنین تعریف و تمجید کردن او از جمله راه های سرگرم سازی آنان است.

این روانشناس تربیتی گفت:هرگز از تنبیه بدنی و فریاد زدن استفاده نکنید و روی نکات مثبت کودک تاکید کرده و حتی می توانید به بهانه گفتن رازی درگوشش، خواسته خود را عملی سازید و خیلی راه های متنوع دیگری را نیز برای پرت کردن حواس وی وجود دارد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.