تبیان، دستیار زندگی
تأثیر مستقیم چگونگی برخورد با خانواده همسر در زندگی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تأثیر مستقیم چگونگی برخورد با خانواده همسر در زندگی

title

به گزارش تبیان شیوا وکیلی روان شناس تربیتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: یکی از مهم ترین مواردی که رعایت آن در زندگی مشترک مهم بوده این است که در دعوا خود را کنترل کرده و از گفتن حرف هایی بویژه درباره خانواده همسرتان که باعث شدت تنش می شود جلوگیری کرد که این خود مهارت بزرگی در زندگی محسوب می شود.

وی افزود: اگر از نحوه رفتار خانواده همسرتان گله مند هستید آن را در موقعیت مناسب با حفظ احترام برای وی بازگو کرده و به یاد داشته باشید که طرز برخورد با خانواده همسرتان در انعکاس رفتار او با شما تأثیر بزرگی داشته و به دنبال آن شما به بیشتر خواسته های خود ازجمله مورد مشورت قرارگرفتن دست خواهید یافت.

وکیلی در ادامه گفت: به همسرتان ثابت کنید که به جای مقابله، در کنار خانواده وی بوده و آن ها را همچون خانواده خودتان دوست داشته و آنان را مورد احترام قرار می دهید که این کار البته نباید به معنای ظاهرسازی و فریب او انجام شود.

این روان شناس تربیتی در پایان گفت: سعی کنید گاهی اوقات، تفریح خود را در کنار خانواده همسرتان گذرانده و زمانی که همسرتان برای کمک و یا سرزدن، نزد آنان می رود از این رفتارش استقبال کرده و هرگز وی را مورد سرزنش قرار ندهید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.