تبیان، دستیار زندگی
شهد نخستین جشنواره شعر فجر شانزدهم تا بیست وسوم بهمن در چهار استان كشور برگزار می شود. علیرضا قزوه ، دبیر نخستین جشنواره شعر فجر گفت : مراسم آغازین جشنواره در روز 16 بهمن در جوار بارگاه ملكوتی امام رضا (ع) برگزار می شو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز جشنواره شعر فجر از مشهد

نخستین جشنواره شعر فجر شانزدهم تا بیست وسوم بهمن در چهار استان كشور برگزار می شود.

علیرضا قزوه ، دبیر نخستین جشنواره شعر فجر گفت : مراسم آغازین جشنواره در روز 16 بهمن در جوار بارگاه ملكوتی امام رضا (ع) برگزار می شود و به دیدار حكیم توس نیز خواهیم رفت .

قزوه افزود: 18 بهمن ، جشنواره در كنار مرقد مطهر حضرت شاهچراغ در شیراز ادامه می یابد و به زیارت حافظ و سعدی نیز می رویم .

وی گفت : بیستم بهمن نیز جشنواره در شهر فرهنگی _ هنری اصفهان دنبال می شود و پس از آن با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت تهران به كار خود پایان می دهد.

دبیر نخستین جشنواره شعر فجر افزود : این جشنواره در 10 بخش شعر شاعران غیرایرانی فارسی زبان ، امام و انقلاب ، شعر طنز ، شعر جوان ، تصنیف و ترانه ، ملی و میهنی ، كلاسیك ، شعر سپید ، شعر كودك و نوجوان و نوسروده ها برگزار می شود.

قزوه با بیان اینكه مهلت ارسال آثار تا اول بهمن تمدید شده است گفت : موضوع شعرها آزاد است و هر شاعری می تواند به تعداد دلخواه ، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در خیابان حافظ ، خیابان شهریار ، تالار وحدت ارسال كند .

وی افزود : 50 داور آثار دریافت شده را بررسی می كنند و در پایان از 30 شاعر برگزیده قدردانی می شود.

دبیر نخستین جشنواره شعر فجر با انتقاد از اینكه ، نشان سیمرغ از آن ادبیات است اما به جشنواره فیلم فجر اختصاص یافته گفت : نشان جشنواره شعر فجر به صورت تندیس سرو بلورین خواهد بود.

قزوه ، شعر و ادبیات را هنر نخست این مرز و بوم دانست و گفت : متاسفانه جشنواره شعر فجر با تاخیر 27 ساله برگزار می شود.

منبع : سایت شبکه خبر