تبیان، دستیار زندگی
پیشرفت های امروز نیروهای نظامی در بخش های مختلف بسیار ارزشمند است اما با توجه به عقب ماندگی ها باید شتاب حرکت را افزایش داد و چنان اقتداری ایجاد کرد که دشمنان حتی جرئت نکنند خیال تعرض به مرزهای این کشور را به ذهن خود راه دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارتش در نگاه رهبر معظم انقلاب

پیشرفت های امروز نیروهای نظامی در بخش های مختلف بسیار ارزشمند است اما با توجه به عقب ماندگی ها باید شتاب حرکت را افزایش داد و چنان اقتداری ایجاد کرد که دشمنان حتی جرئت نکنند خیال تعرض به مرزهای این کشور را به ذهن خود راه دهند.

فرآوری : آزاده مرنی - بخش سیاست تبیان
ارتش و رهبری

امروزه باتوجه به "گزینه همیشه روی میز" (گزینه نظامی) سردمداران آمریکایی و اوضاع نابسامان منطقه ، ارتش و نیروهای مسلح در کشور ما از حساسیت و ضرورت  خاصی برخوردار شده است زیرا ایران اسلامی یکبار ضربه ی سهمگینی از دشمن بعثی طی هشت سال جنگ تحمیلی خورده است و به فرمایش مقام معظم رهبری : "نیروهای مسلح باید با شتاب در پیشرفت ها و افزایش آمادگی های خود، چنان اقتداری ایجاد کنند که دشمنان حتی جرئت نکنند خیال تعرض را به ذهن خود راه دهند."
رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر پیشرفت و تقویت نیروهای مسلح تاکید دارند و در این راستا می فرمایند : "پیشرفت های امروز نیروهای نظامی در بخش های مختلف بسیار ارزشمند است اما با توجه به عقب ماندگی ها باید شتاب حرکت را افزایش داد و چنان اقتداری ایجاد کرد که دشمنان حتی جرئت نکنند خیال تعرض به مرزهای این کشور را به ذهن خود راه دهند."
آینده ی کشور به دست جوانانی است که باید قدر آنها را دانست و برای آنکه ایران فردا بتواند تواناتر، مقتدرتر و با زبان گویاتر در منطقه و دنیا ظاهر شود، باید نسل بعد را آماده تر ، مصمم تر ، دانشمندتر و شجاع تر پرورش دادامروز حائز اهمیت آن که ارتش ، امروز مجموعه ای مستحکم و مقتدر در کنار مردم است و باید روز به روز بر این استحکام و قدرت و همچنین ارتباط با مردم افزوده شود.

بی ابائی دشمنان

اینکه ادّعا میکنند حقوق بشر و حقوق انسان ها و حقوق شهروندی و از این ادّعاها و قالب های پوچ و بی محتوا، همه خلاف واقع است

آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) با تاکید بر بی ابائی دشمنان می فرمایند: "امروز دستگاه های استکباری در منطقه ، هدف های خطرناکی را برای خودشان تعریف کرده اند؛ اینها هدف هایی است که با سرنوشت ملّت ها سروکار پیدا می کند. ابزارهایی هم که به کار می گیرند، ابزارهای بسیار خطرناک و غیر انسانی و سبعانه است؛یعنی هیچ اباء ندارند با روش هایی که به کار می گیرند چه تعداد انسان بی گناه کشته شوند. شما ملاحظه کنید در منطقه ی غرب ما (عراق)،در سوریه  یا در منطقه ی شرقی ما،در افغانستان، در پاکستان چه می کنند؟ هیچ ابائی ندارند، یعنی جان انسان ها برایشان ارزشی ندارد. اینکه ادّعا میکنند حقوق بشر و حقوق انسان ها و حقوق شهروندی و از این ادّعاها و قالب های پوچ و بی محتوا، همه خلاف واقع است." 
مقام معظم رهبری  مقاومت و ایستادگی ملت ایران در دوران هشت ساله ی دفاع مقدس را یک تجربه ی مهم و پیش روی همه ی دنیا خواندند و خاطرنشان کردند: "نظام جمهوری اسلامی یک نظام مستقل است و از ابتدای انقلاب ، سیاست های خود را با صراحت دنبال کرده و از نهیب هیچ قدرتی و مخالفت با سیاست های آن، واهمه ای ندارد. دشمن به دنبال تسلیم شدن نظام اسلامی است و با کوتاه آمدن در مقابل او ، دشمنی ها برطرف نمی شود."
ملت ها از مشاهده پیشرفت و دفاع صریح ملت ایران از منافع خود در مقابل قدرت ها به وجد می آیند و در سفرهای خارجی مسئولان جمهوری اسلامی نیز هر جایی که از طرف دولت ها به مردم اجازه اظهار علاقه داده شد، در طرفداری از ایران و مواضع صریح آن، شور و غوغا به پا کردند.
از سخنان چنین برمی آید که رهبر انقلاب عمده دلیل عدم تجاوز نظامی به ایران اسلامی را توان نظامی کشور می دانند و بر پیشرفت آن تاکید وافری دارند. ایشان معتقدند ؛ یکی از عوامل موفقیت جمهوری اسلامی و واکسینه کردن نظام در برابر تهدیدات و آسیب رسانی آمریکاو استکبار جهانی قدرت نظامی کشورمان می باشد. حائز اهمیت آنکه ایران اسلامی ظرفیت های بسیار خوبی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور دارد که باید ارتباطات علمی نیروهای مسلح با آنها تقویت شود تا بهترین نتیجه حاصل گردد.


منبع : پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری / پژوهشکده عفاف