تبیان، دستیار زندگی
آموزش الکترونیکی و به خصوص تولید محتوای الکترونیکی امروزه به یکی موضوعات مهمی تبدیل شده است که ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چهار گام اصلی تولید محتوای الکترونیکی

چهار گام اصلی تولید محتوای الکترونیکی

آموزش الکترونیکی و به خصوص تولید محتوای الکترونیکی امروزه به یکی موضوعات مهمی تبدیل شده است که در دنیای اینترنت و مجازی بسیار به آن اهمیت داده می شود همچنین اخیراً مدارس، دانشگاه ها، بسیاری از موسسات آموزشی وحتی کارخانه ها و ادارات تولید محتواهای آموزشی را جزء ملزومات آموزشی خود قرار داده اند.

برای شروع به مسیر تولید محتوای الکترونیکی می پردازیم.

مسیر تولید یک محتوای آموزشی شامل 4 فرآیند اساسی است

1. جمع آوری محتوای آموزشی

2. پختن و آماده سازی محتواهای گردآوری شده

3. طراحی گرافیکی صفحات و سرفصل ها مطابق محتوای جمع آوری شده

4. اتوران سازی محتوا چهار مرحله ی تولید محتوای الکترونیکی

چهار گام اصلی تولید محتوای الکترونیکی

 جمع آوری محتوای آموزشی :

محتوا مهم ترین بخش یک درس افزار است. که شامل فیلم، عکس، صدا، متن، پویانمایی و ... بوده و هدف آن آموزش یک یا چند بخش از محتوای درسی است. شما اگر قصد تولید یک نرم افزار آموزشی را داشته باشید بایستی 50% زمان و انرژی خودتان رو صرف این مرحله کنید.

  آماده سازی محتوای جمع آوری شده :

بعد از اینکه محتوای اولیه شما آماده شد نمی توانید به همان صورت استفاده کنید بلکه ابتدا بایستی هرکدام از آن ها را با نرم افزار های ادیت ویرایش نموده و آماده ی استفاده در نرم افزار های اتوران ساز کنید. این مرحله 20% وقت و انرژی شما را خواهد گرفت.

   طراحی گرافیکی صفحات :

این قسمت بعد از محتوا قابل لمس ترین قسمت یک نرم افزار است در واقع داشتن یک محتوای مناسب و کامل، بدون توجه به رنگ آمیزی آن محتوا ! تاثیر پذیری و کاربر پسندی آن را به شدت کاهش می دهد. بنابراین طراحی گرافیکی صفحات به منظور نمایش محتوای تهیه شده می تواند منجر به ارائه اثر تاثیر گذار و موفقی خواهد بود. این قسمت هم 20% اهمیت تولید محتوا را دارد.

    اتوران سازی :

شما تا به اینجای کار 90% روند تولید محتوای خودتان را انجام داده اید. بسیاری از افراد تازه کار و مبتدی برژس این فکر می کنند آن ها باور دارند که بخش اعظم کار یک پروژه قسمت اتوران سازی آن است . در حالی که بیشترین وقت یک محتوا ساز تهیه محتوا، رنگ آمیزی محتوا و سپس تبدیل به اتوران است.

بخش آموزش الکترونیک سایت تبیان

نویسنده: علی پاکزاد

تنظیم: فهیمه امرالله