تبیان، دستیار زندگی
گزارش خبرنگار CNN از گسترش اسلام و تشیع در کوبا + تصاویر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش خبرنگار CNN از گسترش اسلام و تشیع در "کوبا" + تصاویر

آمریکا

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ عکاس شبکه خبری CNN به کشور کوبا سفر کرده است و با شنیدن نام اسلام در این کشور، کنجکاو شده و به داخل جامعه مسلمانان کوبایی رفته و از آنان عکس و گزارش تهیه کرده است.

در گزارش «جان آلوادو» آمده است: وقتی در مورد وجود اسلام و مسلمانان در کوبا اطلاع یافتم، بسیار کنجکاو شده و خود را به جامعه مسلمانان در “هاوانا” رساندم تا در آن باره گزارشی تهیه کنم.

وی در این گزارش از سویی به رشد چشمگیر اسلام در کوبا اشاره می کند و از سوی دیگر از دغدغه های مسلمانان این کشور آمریکای جنوبی می گوید.

وی در گفتگو با مسلمانان هاوانا، در می یابد که این جامعهٔ در اقلیت، از موضوعاتی همچون عدم اطلاع و آگاهی کافی از احکام و عقاید اسلامی، نبود روحانی و مبلغ دینی و نبود فضایی برای عبادت، به شدت رنج می برند.

این عکاس خبری در ادامه به چگونگی گسترش اسلام در کوبا می پردازد و علت آن را، سفر تحصیلی تعداد زیادی از دانشجویان مسلمان، بخصوص دانشجویان پاکستان، به این کشور، عنوان می کند.

علت دیگری که آلوادو برای گسترش اسلام در کوبا ذکر می کند، فعالیت سفارتخانه های برخی کشور های خاورمیانه در کوبا است که مسلمانان کوبایی با مراجعه به آنجا، تا حدودی از مناسک اسلامی اطلاع می یابند.

«احمد آگِرو» یکی از مسلمانان کوبایی در گفتگو با آلوادو می گوید: مسلمانان کوبا مشکلات زیادی دارند، مثلا فضایی برای انجام مناسک عبادی ندارند، تا آنجا که برای برگزاری نماز و عبادات روز جمع در خانه یکدیگر جمع می شوند.

وی همچنین علت اشتیاق مردم کوبا به اسلام را، احساس پوچی و دنیازدگی و در مقابل، وجود احکامی مناسب در اسلام برای وضعیت های مذکور، همچون حرمت شرب خمر در این دین آسمانی، ذکر می کند.

به گزارش نهادهای آماری، ۸۵ در از جمعیت کوبا را، مسیحیان کاتولیک تشکیل می دهند و فقط یک درصد از مردم آن، یعنی حدود ۱۰ هزار نفر، از جمعیت این کشور، مسلمانند.

در عکس هایی که آلوادو از مسلمانان کوبایی گرفته است، چنین به نظر می رسد که تعداد زیادی از ایشان پیرو مذهب تشیع هستند. چراکه برای نمازهای خود از مُهر استفاده می کنند، این در حالی است که دیگر مذاهب اسلامی، از گذاشتن مهر امتناع می ورزند.

……………….
پایان پیام/۲۹۷


خبرگزاری اهل بیت (علیهم‌السلام) - ابنا - اخبار شیعیان و تشیع

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .