تبیان، دستیار زندگی
دست رد جوانان عرب بر سینه داعش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دست رد جوانان عرب بر سینه داعش

داعش

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ تحقیقات جدیدی توسط یکی از مراکز تحقیقات معتبر اروپایی (DW) بر روی تعداد زیادی از جوانان عرب حوزه خلیج فارس و چند کشور شمال آفریقا و خاورمیانه، صورت گرفته است که نشانگر انزجار آنان از داعش و عقاید افراطی و وحشیانه آن است.

این تحقیق میدانی بر روی ۳۵۰۰ دختر و پسر ۱۸ تا ۲۴ سال در ۱۶ کشور خاورمیانه و شمال آفریقا انجام شد.

این تحقیق میدانی نشان داد که تقریبا تمام جوانان عرب، از داعش متنفر بوده و معتقدند، این گروه تروریستی به زودی مضمحل و نابود خواهد شد.

طبق این گزارش، ۷۸ درصد شرکت کنندگان، حتی داعش را بدون اقدامات وحشیانه اش نمی خواهند. در ادامه این گزارش آمده است که ۷۶ درصد از مصاحبه شوندگان، معتقدند که داعش هیچ گاه موفق به تشکیل حکومت اسلامی که مد نظر خود است، نخواهد شد.

در این تحقیق میدانی، مشخص شده است که ۵۰ درصد از شرکت کنندگان، معتقدند داعش بزرگ ترین معضل خاورمیانه است، اگرچه بیشتر این جوانان از نبود موقعیت شغلی مناسب و برخی آزادی ها نیز گلایه مند بودند.

در سوالی که از تمام شرکت کنندگان در این نظر سنجی پرسیده شده، علت پیوستن برخی جوانان به گروه تروریستی تکفیری داعش، مورد سوال واقع شده است که در این میان ۲۵ درصد، برای آن دلیلی نداشتند، ۲۴ درصد، نبود شغل و فرصت های مناسب کاری را به عنوان دلیل پیوستن جوانان به داعش عنوان کرده اند و ۱۸ درصد، تفاسیر غلط از اسلام و برتر دانستن فهم خود از اسلام نسبت به فهم دیگران را دلیل این کار دانسته اند.

کشور های خاورمیانه، بیشتر جمعیت جوان دنیا را دارند ولی مشکل عمده این جوانان نداشتن موقعیت شغلی مناسب است.

برخی تحلیلگران علت اصلی پیوستن جوانان این منطقه را، همین امر دانسته اند که با انجام این تحقیق، تا حدودی این ادعا، به واقعیت نزدیک تر شده است.


……………….
پایان پیام/۲۹۷


خبرگزاری اهل بیت (علیهم‌السلام) - ابنا - اخبار شیعیان و تشیع

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .