تبیان، دستیار زندگی
آمادگی سازی هفت مسجد تالش برای برگزاری آیین معنوی اعتکاف
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمادگی سازی هفت مسجد تالش برای برگزاری آیین معنوی اعتکاف

تالش

به گزارش تبیان حجت‌الاسلام ملائكی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود : مساجد جامع ، صاحب الزمان (عج) ، خلیف آباد، لیسار ، حویق و چوپر در این شهرستان آماده برگزاری آیین معنوی اعتكاف است.
وی افزود: توجه به ارزش‌های اسلامی به‌ ویژه سنت حسنه اعتكاف و نهادینه‌سازی آن در جامعه، بهترین فرصت برای خودسازی، تقویت معنویت و رسیدن به تقوای الهی است .
وی گفت: ایام 13 تا 15 ماه رجب به عنوان ایام البیض شهرت داشته و اعتكاف و روزه و برخی اعمال در این ایام وارده شده است كه نوجوانان و جوانان می توانند با شركت در مراسم معنوی اعتكاف به مبارزه با نفس خویش بپردازند تا بتوانند خود را در برابر آسیب های فرهنگی بیمه نمایند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی تالش در ادامه آداب و شرایط محقق شدن اعتكاف را اخلاص، روزه بودن، با جماعت بودن، حضور در مسجد، تلاوت قرآن، دوری از محرمات، ترك معاملات و تجملات دنیوی نام برد.
وی با بیان اینكه مساجد میزبان اعتكاف شرایط و امكانات لازم را برای برگزاری سنت حسنه اعتكاف دارند، خاطرنشان كرد : مراسم اعتكاف از نماز صبح روز 13 رجب مصادف با دوم اردیبهشت به مدت سه روز با حضور نوجوانان و جوانان متدین شهرستان تالش در مساجد یاد شده برگزار می‌شود.
/6070/7106


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .