تبیان، دستیار زندگی
امام جمعه قزوین: دین اسلام ترکیب حکیمانه قرآن و اهل بیت (ع) است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام جمعه قزوین: دین اسلام ترکیب حکیمانه قرآن و اهل بیت (ع) است

قرآن

به گزارش تبیان به نقل از  روز چهارشنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالكریم عابدینی در بازدید از مدرسه علمیه صالحیه قزوین با تقدیر از مدیران و مسوولان در بازسازی و مرمت این مدرسه، تاكید كرد: زمانی راه اندازی این مجموعه ارزشمند و با بركت برای ما آرزو بود اما خوشبختانه امروز این مهم به وقوع پیوسته و كارها نیز با سرعت پیش می رود.
وی به راه اندازی مدرسه صالحیه اشاره و خاطرنشان كرد: حضور طلبه‌ها مایه بركت است و استقرار آنان بی شك به بازسازی كامل این مجموعه سرعت خواهد بخشید و امروز نیز شاهد وقوع این اتفاق هستیم.
امام جمعه قزوین دنیا گریزی را لازمه كار طلبگی دانست و یادآور شد: انبیاء و اولیاء الهی بیشترین استفاده را از دنیا بردند و كسی كه وارد جرگه طلبگی شده، باید از دنیا فاصله گرفته و بر این اعتقاد باشد كه خداوند كارها را درست و مشكلات را برطرف خواهد كرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ضمن قدردانی از تلاش های حضرات آیت الله باریك بین و شالی در رابطه با حوزه های علمیه استان، یادآور شد: باید در عین حال یاد كسانی را كه این مجموعه عظیم را وقف ترویج مبانی دینی كرده اند را نیز گرامی بداریم.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به اینكه یك طلبه باید دلی معطر و پاك داشته و تلاش كند تا گناهانی ولو كوچك را نیز انجام ندهد، افزود: ممكن است همان گناه كوچك موجب قهر خدای متعال گردیده و زمینه ساز گناهان بزرگ تری هم شود.
به گفته وی، مایه های اصلی و معرفتی خدمت به مردم، طهارت و پاكی است و باید بدانیم كه با روی آوردن به این دو اصل كار ما اثر گذار خواهد شد.
امام جمعه قزوین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص حوزه های علمیه، اظهار كرد: با توجه به اینكه حوزه های انقلابی مورد تاكید ایشان بوده از این رو باید تلاش كنیم تا روح انقلابی در مدارس علمیه بیش از پیش تبیین و ترویج شود.
مدیر مدرسه صالحیه قزوین نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از اقدام های انجام شده در این مدرسه را ارایه و اضافه كرد: با وجود مشكلات مالی برای بازسازی و مرمت، كار را زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آغاز كرده ایم.
حجت الاسلام میثم درگاهی با بیان این كه 70 طلبه در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان كرد: برای جذب 40 طلبه جدید از اول مرداد ماه امسال 10 حجره جدید نیز راه اندازی خواهد شد.
مدیر مدرسه صالحیه قزوین در پایان یادآور شد: در صورت تامین اعتبار، فاز بعدی این مجموعه با راه اندازی 20 حجره و توانایی جذب 80 طلبه نیز فراهم می شود.
8054


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .