تبیان، دستیار زندگی
نقشه راه توسعه حفظ قرآن تدوین می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقشه راه توسعه حفظ قرآن تدوین می شود

قرآن

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار معارف ایرنا،مهدی قره شیخلو روز سه شنبه در اولین نشست خبری سال جدید با اصحاب رسانه و خبرنگاران قرآنی گفت: عملكرد 10 ساله سازمان دارالقرآن الكریم در ارتباط با طرح اعطای مدرك به حافظان قرآن و همچنین نقشه راه برای توسعه برنامه حفظ قرآن در برنامه های امسال ارائه خواهد شد.
وی تقویت بخش پژوهش و توجه به مسائل محتوایی را از دیگر اولویت های سازمان دارالقرآن الكریم دانست و گفت:‌ در زمینه مسائل محتوایی می توان به سبك زندگی اسلامی اشاره كرد كه از سال گذشته جزو برنامه های این سازمان بود و امسال نیز برنامه ریزی جدی در این زمینه خواهیم داشت.
این قاری قرآن كریم توسعه كیفی و كمی برنامه های سال جاری را با حمایت های مالی و بودجه های سازمان تبلیغات اسلامی و شورای توسعه فرهنگ قرآنی گره زد و در ادامه گفت: در سال گذشته حدود نیمی از اعتبارات این سازمان تخصیص پیدا كرد ولی بیش از 80درصد از برنامه های پیش بینی شده اجرا شد.
وی افزود: متاسفانه از اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال گذشته به این سازمان هیچ وجهی پرداخت نشد ولی عملكرد سازمان دارالقرآن به گونه ای بود كه هیچ تعهد و بدهی به هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی نداریم.
قره شیخلو از پایش سواد قرآنی مردم به عنوان یكی دیگر از برنامه های این سازمان یاد كرد و گفت: با بررسی یك جامعه آماری این موضوع از نگاه كارشناسان و پژوهشگران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی همچنین از ضرورت آغاز به كار دبیرخانه رسیدگی به امور موسسات قرآنی سخن گفت و اظهار داشت: هیات این دبیرخانه در سال گذشته بیش از 27 جلسه برگزار كرده و طی بازبینی های انجام شده، امیدواریم ضعف های گذشته جبران شود و سامانه ای نیز در این راستا راه اندازی شود.
رئیس سازمان دارالقرآن الكریم در ادامه ضمن تجلیل از رسانه ها و خبرگزاری های فعال در عرصه اخبار قرآنی گفت: هنوز جایگاه نقد و تحلیل در جامعه قرآنی مشخص نیست و یكی از مهمترین وظایف رسانه ها نقد منصفانه است تا ضمن تحلیل و بررسی مسائل مختلف قرآنی، مشكلات رفع شود.
وی یكی از برنامه های سازمان دارالقرآن را تعامل با رسانه ها دانست و از خبرنگاران و تحلیلگران حوزه قرآنی خواست تا ضمن شناسایی مشكلات و نقاط ضعف فعالیت های قرآنی به ارائه راه حل های مناسب بپردازند.
فراهنگ**1003**1569


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .