تبیان، دستیار زندگی
توسعه ارتباط بین عتبات عالیات زیارت را پررونق می کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توسعه ارتباط بین عتبات عالیات زیارت را پررونق می کند

زیارت

به گزارش تبیان به نقل از روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت امام حسین (ع)، توسعه ارتباط بین عتبات عالیات را ضروری دانست.
وی افزود: این تعامل و ارتباط می تواند در الگو دهی و الگو گیری از اقدامات صورت گرفته موثر باشد.
وی با اشاره به اشتیاق غیر قابل وصف ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به زیارت مشاهد مشرفه اظهار كرد: زیارت آستان های مقدس معصومان (ع) جزء نقاط قوت و عامل تقویت پشتوانه امت اسلام و از نقاط ضعف دشمنان است و باید برای هرچه با شكوه تر و بهتر شدن آن تلاش كنیم.
حجت الاسلام رئیسی تشرف خیل مشتاقان به عتبات عالیات در ایران و عراق را مایه امیدواری ارادتمندان و یاس دشمنان اهل بیت (ع) دانست و گفت: از همین رو مقوله زیارت و ارتباط با ائمه اطهار (ع) مورد هجمه دشمنان واقع شده و از طریق تهدیدات امنیتی و ایجاد شبهه در دل های مومنان به دنبال كم رونق كردن آن هستند.
وی با تاكید بر اینكه امروز همه دست اندركاران عتبات عالیات باید در راستای پر رونق شدن زیارت همت كنند ،افزود: امامان ما جایگاه رفیعی در دل های مردم دارند و به واسطه عشق و محبتی كه خداوند متعال در وجود ارادتمندان آن ها ایجاد كرده، مورد توجه همگان هستند.
وی اظهار كرد: آنچه باید پیگیری كنیم، تسهیل امر زیارت و فراهم آوردن شرایط تشرف همه اقشار به این اماكن متبركه است.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قدمت فعالیت های مدیریتی در آستان قدس رضوی گفت: طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تجربیات ارزشمند در زمینه مدیریت اماكن مقدس در این استان كسب شده كه می تواند مورد استفاده دیگر كشورهای اسلامی نیز قرار گیرد.
حجت الاسلام رئیسی همچنین به شرایط مدیریت عتبات عالیات پس از سقوط رژیم بعث در عراق اشاره كرد و افزود: با سقوط این رژیم، مدیریت این اماكن مقدس در اختیار مرجعیت دینی و نمایندگان مراجع قرار گرفت و اعتماد مردم نسبت به نحوه اداره آن ها افزایش یافت.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اظهار امیدواری كرد به بركت وجود اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اختلافات به ائتلاف تبدیل شود و وحدت و همدلی میان مسلمانان افزایش یابد.
تولیت آستان مقدس حضرت امام حسین (ع) نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای همكاری با آستان قدس رضوی گفت: می توانیم در قالب یك تفاهم نامه، زمینه های همكاری را فراهم و امور مورد نظر را پیگیری كنیم.
سید جعفر الموسوی از تولیت آستان قدس رضوی برای حضور در دوازدهمین جشنواره بین المللی 'ربیع الشهاده' دعوت كرد و افزود: این جشنواره امسال نیز همزمان با سالروز ولادت حضرت امام حسین (ع) با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی از سراسر جهان برگزار می شود.
7489 / 6053/ 6075


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .