تبیان، دستیار زندگی
رجب نخستین ماه از فصل نیایش و عبادت است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رجب نخستین ماه از فصل نیایش و عبادت است

رجب

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام مجید الهیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن امروز (۲۵ فروردین) در جمع بسیجیان تعدادی از کارکنان موسسه فاطر که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی بروجن برگزار شد، گفت: بابیان اینکه ماه رجب هفتمین ماه از سال هجری قمری است گفت: نباید فضیلت ماه رجب را فراموش کرد چراکه در میان ماه های ۱۲ ‌گانه تنها و بدون ائتلاف با ماه های دیگر از حرمت و قداست‌ ویژه ای برخورد داراست.

وی افزود: در واقع چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر «حرم‌» یعنی برخوردار از حرمت یاد شده است که یکی از آنها رجب نام دارد و در آن قتال و کشتار حرام است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن در جمع بسیجیان موسسه فاطر ابراز کرد: رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده‌اند: رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت به پایه آن نمی‌رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می‌ شود.

حجت الاسلام الهیان تصریح کرد: ماه رجب حاوی ارزش های معنوی و فواید ملکوتی است که متاسفانه بنا به دلایلی، به تدریج ‌سنت ‌حسنه و توجه به قداست این ایام سال رو به تحلیل می‌رود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن ادامه داد: امام خمینی (ره) در مورد ماه رجب می فرماید: شرافت ماه رجب در زبان ها، در بیان ها، در عقل ها و در فكرها نگنجد چراکه رجب ماه دعا و استغفار است و سفارش زیادی به استغفار در این ماه شده است.

خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.