تبیان، دستیار زندگی
سیره و اخلاق شهید صیاد شیرازی مدل و الگو شود/ در نقش های نظامی گری خودمان مطالبه گر نباشیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیره و اخلاق شهید صیاد شیرازی مدل و الگو شود/ در نقش های نظامی گری خودمان مطالبه گر نباشیم

شهید

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حسن صادقلو، استاندار گلستان، امروز (25 فروردین) در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان در در قرارگاه عملیاتی لشکری 30 گرگان گفت: روز ارتش و هفته ارتش و به مفهومی دهه ارتش، آغاز آغازگری مردی آهنین یعنی شهید بزرگوار صیاد شیرازی تا (29 فروردین) است.

وی افزود: اقتدار نیروهای مسلح ارتش، سپاه و بسیج مرهون زحمات انسان های آهنین بوده است. انسان هایی که آهنین شدند و در رفتارشان تاریخ بزرگ آهنین را بنیانگذاری کردند.

صادقلو با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی از رادمردان بزرگ تاریخ آهنین است، تصریح کرد: سیره و اخلاق شهید صیاد شیرازی می تواند مدل شود.

وی ادامه داد: به همان مقدار که در سازندگی ارتش و تجهیزات و آموزش در جامعه نیاز است، توجه به مدل انسانی و شخصیتی نیز نیاز است.

شهید صیاد شیرازی می تواند مدل آفرین باشد

استاندار گلستان با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی می تواند مدل آفرین باشد، اظهارداشت: ما با انسان هایی همچون صیاد شیرازی می توانیم قد و قواره ارتش را نافذ در زمان و جهانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نیاز زمانه ارتش توجه به سیره این بزرگان و به خصوص شهید صیاد شیرازی است و صیاد شیرازی به جایی رسید که مورد اعتماد رهبر کبیر انقلاب قرار گرفت و بزرگترین مقام به این شهید بزرگ داده شد.

صادقلو افزود: نماز مقام معظم رهبری بر پیکر شهید صیاد شیرازی و بوسه بر تابوت ایشان دارای پیام های زیادی بود.

شهید صیاد شیرازی مدیریت عمر کرد

وی با بیان اینکه بزرگترین ثروتی که خدا به انسان می دهد عمر است و بالاتر از عمر، مدیریت عمر است، گفت: شهید صیاد شیرازی مدیریت عمر کرد و به همین جهت خونش را معامله با خدا کرد و نصیب او شهادت شد و اجر عملش شهادت شد.

استاندار گلستان اضافه کرد: شهید صیاد شیرازی سرباز بود و سرباز ماند. قائده یک سرباز و سردار اسلامی همین است. مدیریت او رفیقانه بود.

وی با تاکید بر اینکه مواظب باشیم در نقش های نظامی گری خودمان مطالبه گر نباشیم، افزود: هیچ گاه آن شهید بزرگوار مدعی و مطالبه گر نبود. در تمامی حوزه ها و صحنه مستقیم جبهه هیچ گاه مدعی و مطالبه گر نبود.

شهید صیاد شیرازی کد سیره ای برای پژوهش و تحقیقات و الگو شدن هاست

صادقلو گفت: قابلیت، شجاعت، ساده زیستی، انش با قرآن کریم، نجوا و راز و نیاز شبانه شهید صیاد شیرازی را به شخصیت آهنین تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی یک کد بزرگ سیره ای برای پژوهش و تحقیقات و الگو شدن هاست، اظهارامیدواری کرد: با الگو شدن شهید صیاد شیرازی، قدر این شهدیان را بدانیم.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .