تبیان، دستیار زندگی
طرح لغو مصونیت قضایی نمایندگان ترکیه به بهانه مقابله قانونی با تروریسم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرح لغو مصونیت قضایی نمایندگان ترکیه به بهانه مقابله قانونی با تروریسم

ترکیه

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری شبستان به نقل از راشاتودی،همزمان با سرکوب شبه نظامیان کرد توسط ارتش ترکیه در جنوب شرق کشور و مخالفت حزب دموکراتیک خلق در پارلمان، دولت ترکیه طرح پیش نویسی را برای لغو مصونیت نمایندگانی که متهم به حمایت از تروریسم هستند،ارائه داده است.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری رویترز آن را منتشر کرد،ترکیه در حال انجام بزرگ ترین و همه جانبه ترین جنگ علیه تروریسم است.

احمد داوداوغلو،نخست وزیر ترکیه می گوید که طرح مصونیت نمایندگان حامی تروریسم به طور آشکارا به اعضای حزب دموکراتیک خلق اشاره دارد.

این در حالی است که برخی از نمایندگان پارلمان قبل و یا بعد از انتخاب شدن،اظهاراتی را در خصوص حمایت از تروریسم ایراد کرده و برخی نیز خواستار اعمال خشونت شده اند.

گزارش ها حاکی از آن است که همه 316 نماینده از حزب عدالت و توسعه ترکیه این پیش نویس را امضا کرده اند. جمع آوری این امضاها از هفته گذشته و در راستای گذاشتن متممی برای  ماده 83 قانون اساسی انجام شد.

بر اساس قانون کنونی که ماده 83 به آن اشاره دارد،هر نماینده‌ای که متهم به انجام جرمی پیش یا پس از انتخاب شدن برای ورود به پارلمان باشد، نباید بازداشت، بازجویی یا محاکمه شود مگر اینکه مجمع عمومی تصمیم دیگری در این باره بگیرد.

رجب طیب اردوغان،رییس جمهوری ترکیه مدت هاست مه در پی پیگرد قانونی منتقدانش به ویژه اعضای «حزب دموکراتیک خلق» حامی کردهاست.

اردوغان آنها را متهم به ایجاد چتر حمایتی سیاسی برای حزب کارگران کردستان ( پ ک ک) می کند که در جنگ با آنکارا هستند.

احمد داوود اوغلو،نخست وزیر ترکیه می گوید که طرح مصونیت نمایندگان حامی تروریسم به طور آشکارا به اعضای حزب دموکراتیک خلق اشاره دارد.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .