تبیان، دستیار زندگی
ویژه برنامه تعالی خانواده برگزار شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژه برنامه تعالی خانواده برگزار شد

خانواده

به گزارش تبیان مرضیه ملاکاظمی شامگاه (24 فروردین)درحاشیه برگزاری این همایش در مجتمع دامغانیان سمنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان گفت: این ویژه برنامه با عنوان ایران جوان بمان با هدف رواج فرهنگ فرزندآوری، تحکیم بنیان خانواده و آشنا کردن خانواده ها به آسیب های تک فرزندی برگزار شد.

وی با تاکید براینکه باید از پیر شدن جمعیت جلوگیری کنیم اظهار داشت: سفارشات مقام معظم رهبری در این خصوص بسیار زیبا و به جا بوده و باید سرلوحه کار تمام مسئولان قرار بگیرد.

به گفته وی همه باید هشدار مقام معظم رهبری را جدی گرفته و پیگیر سیاست جمعیتی معظم‌له باشند.

ملاکاظمی با بیان اینکه فرزندآوری در سراسر تاریخ از کارکردهای مهم خانواده بوده است افزود:در میان آموزه های اسلامی نه تنها به تک فرزندی توصیه نشده بلکه ضمن مخالفت با آن با رعایت شرایطی به ازدیاد نسل شده است.

رابط خواهر کانون فرهنگی هنری همت مسجد اهل بیت (علیه السلام) سمنان بلوغ زودرس، رواج فرهنگ فرزند سالاری، کم شدن روابط اجتماعی وعدم جامعه پذیری، کاهش انسجام خانواده، تضعیف شبکه ارتباطی خویشاوندی وکاهش اقتدار والدین را برخی از آسیب های تک فرزندی برشمرد و افزود: فرزند آوری و ازدیاد جمعیت از امور دینی ماست که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) به عنوان الگوی تمام زنان عالم در دنیا و آخرت در سن 18 سالگی پنج فرزند داشتند این مهم نشان می دهد که باید فرهنگ فرزند آوری را تبلیغ کرده و در میان زنان و مردان جامعه نهادینه کنیم.

ملاکاظمی اظهار کرد: باید در قالب سبک زندگی اسلامی که تمام معارف اسلامی ما فرزند آوری و ازدیاد جمعیت را تبلیغ می کنند به این امور هم تأکید جدی داشته باشیم.

رابط خواهر کانون فرهنگی هنری همت مسجد اهل بیت (علیه السلام) سمنان؛ مهمترین عامل موثر در افزایش جمعیت را تغییر نگاه فرهنگی به وجود آمده در کشور عنوان کرد و گفت: باید با تغییر نگرش افراد به فرزند آوری این مشکل اجتماعی که در آینده تبعات بسیاری خواهد داشت را حل کنیم.

وی تصریح کرد: امروز مهمترین تاکید مقام معظم رهبری در مسائل اجتماعی بحث ازدیاد جمعیت است که توسعه این امر نیازمند کار فرهنگی است.

فرهادی ،استاد حوزه و دانشگاه در برنامه تعالی خانواده مطالبی را درخصوص روابط بین اعضاء خانواده،افزایش فرزند آوری، تربیت فرزندان بیان کردند.

تجلیل از پنج مادر که بعد از فرمایشات رهبری در سال 92 فرزند چهارم خود را به دنیا آورده وزیر 40 سال سن داشتند، پخش کلیپ،توزیع بسته های فرهنگی از برنامه های این همایش بود.

در این همایش قریب 300 نفر از بانوان حضور داشتند.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .