تبیان، دستیار زندگی
ارتش به عنوان بازوی نظام آماده پاسخگو به هر تهدیدی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارتش به عنوان بازوی نظام آماده پاسخگو به هر تهدیدی است

ارتش

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم رونمایی و تحویل‌دهی دستاوردهای جدید نیروی زمینی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 48 هزار شهید دفاع مقدس نیروی زمینی گفت: همواره عوامل موثر زیادی در پیروزی انقلاب وجود داشته است که یکی از انها عنصر روحانیت بود که در خط مقدم بوده و راس آن هدایتهای حکیمانه و مکتبی امام (ره) بود که توانست انقلاب را به ساحل پیروزی برساند.

وی ادامه داد: حضور گسترده مردم در صحنه از عوامل دیگر پیروزی انقلاب بود و به گونه ای این حضور عمیق و گسترده بود که تمام فعالیتهای رژیم شاهنشاهی را تحت تاثیر خود قرار داده و کمر رژیم را شکست.

وی با اشاره به پیوستن بدنه ارتش به صفوف انقلاب تصریح کرد: یک قسمت از بدنه ارتش ژنرال ها بودند که با امریکایی ها ارتباط داشتند و بخش دیگر افسران جوان و سربازان بوده اند که با امام و مردم در ارتباط بوده و در این روز این بدنه به مردم پیوست که اگر این بدنه به مردم نمی پیوست امکان تحقق پیروزی انقلاب رخ نمی داد. این موضوع ریشه در باورهای انقلابی ارتش داشت در حقیقت بدنه ارتش از شهدایی همچون شهید نامجو، شهید آبشناسان، شهید فلاح پور تشکیل شده بود.

وی اظهار کرد: ضدانقلاب از کاشته شدن نهال انقلاب در کشور ناخرسند بود انها حاضر بودند هر حکومتی استقرار یابد و تنها نهال انقلاب در کشور کاشته نشود و در این زمان بود که امام (ره) تاکید کردند: جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر استکبار جهانی تمام همت خود را به کار برد تا نظام را ساقط کند اما بدنه ارتش به عنوان بازوی نظام انجام وظیفه کرد.

امیر پوردستان ادامه داد: ضدانقلاب برای متوقف کردن این حرکت لازم بود و به همین منظور شعار انحلال ارتش را سر داد تا جاییکه برخی مسئولان باور داشته اند که ارتش انحلال یابد باور انها این بود که مانیازی به ارتش و تجهیزات نداریم و همانهایی که ان روز شعار انحلال ارتش را سر می دادند امروز می گویند ما به موشک احتیاجی نداریم اما امام این توطئه را تشخیص دادند و با نامگذاری روز ارتش این توطئه را خنثی کردند.

وی با اشاره به اینکه ارتش تمام تلاش خود را در راه دفاع از کشور انجام داده اند گفت: اولین شهید انقلاب از ارتش بود که شهید سپهبد قرنی است و دشمن می خواست با سر دادن شعار انحلال ارتش نظام را خلع سلاح کرده و براندازی کند.

وی در ادامه گفت: پس از نامگذاری روز ارتش، ارتش نیز با تمام تلاش و توان به اعتماد مردم و امام پاسخ مناسب داد.

وی با اشاره به تلاش ارتش در تشکیل سپاه ادامه داد: امام (ره) در پایان جنگ با بیان اینکه نیروی زمینی قهرمان در تمام حوادث نوک پیکان حملات ناجوانمردانه دشمن بود و چهره خود را به خوبی نشان داد این مدال افتخار را به ارتش دادند و امروز نیز رهبر انقلاب با بیان اینکه امروز کشور دارای ارتشی متدین است این امر را تایید کردند و اینها نشانها و مدالهای افتخار ارتش است و ارتش نیز نجیبانه در دفاع از کشور در هر نقطه که رهبر انقلاب مصلحت بدانند آماده انجام سربازی است.

وی با بیان اینکه امروز با چهره جدید تهدیدات ناهمطراز روبرو هستیم گفت: ارتش به عنوان بازوی نظام آماده پاسخگویی است و به همین منظور رزمایشهایی متناسب با این فضا برگزار کرده است.

امیر پوردستان با بیان اینکه امروز مذهب علیه مذهب از دیگر تهدیدات دشمن و گروههای تکفیری است افزود: وظیفه داریم متناسب با تهدیدات آماده باشیم و نیروی زمینی در همین راستا گامهای بلندی برداشته است.

وی با اشاره به تشکیل یگانهای واکنش سریع از سالهای گذشته اظهار کرد: نیروی زمینی از سالهای گذشته یگانهای واکنش سریع را تشکیل داده است این یگانها می توانند در هر نقطه حاضر شده و واکنش متناسب داشته باشند.

وی ادامه داد: چندین هزار ساعت سلاحها و ساختارهای گروههای تکفیری را رصد کرده ایم و متناسب با آنها دستورالعمل های عملیاتی و سلاح های جدید را تدوین کرده ایم.

وی با اشاره به ارتقاء ظرفیت بالگردی هوانیروز اظهار کرد: امروز به خوبی توانسته ایم ارتباط خوبی میان صنعت و ارایه تجهیزات جدید برقرار کنیم تا جایی که به مرحله ای رسیده ایم که قادریم موشکهای هدایت شونده را بر روی بالگردها تجهیز کنیم.

وی با اشاره به تشکیل مدرسه تک تیرانداز اظهار کرد: این مدرسه به همت تیپ 65 نیروی زمینی شکل گرفت نیروی زمینی با حمایت صنعت توانسته است گامهای بلندی را برای پاسخگویی به تهدیدات جدید بردارد.

وی گفت: سازمان آحاد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است و توانسته است این تهدیدات را به فرصتی برای نواوری و خلاقیت تبدیل کند.

بنابراین گزارش پس از سخنرانی امیر پوردستان، امیر محمدی فر مشاور رهبری در دفتر مقام معظم رهبری در ارتش با رمز یا فاطمه الزهرا تجهیزات اماده تحویل دهی و تجهیزات جدید برای رونمایی را به میدان رژه فرا خواند.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .