تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم :  یك لیوان ( هلو یا زرد آلو به صورت كمپوت باشد) پوره هلو یا زرد آلو دو قاشق مرباخوری و یك قاشق چایخوری پودر ژلاتین دو قاشق سوپ خوری شكر یك قاشق مرباخوری آب لیمو ترش یك سوم لیوان ( خامه احتیاج به شیرین شدن و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دسرهلو یا زردآلو

مواد لازم :

یك لیوان ( هلو یا زرد آلو به صورت كمپوت باشد)

پوره هلو یا زرد آلو

دو قاشق مرباخوری و یك قاشق چایخوری

پودر ژلاتین

دو قاشق سوپ خوری

شكر

یك قاشق مرباخوری

آب لیمو ترش

یك سوم لیوان ( خامه احتیاج به شیرین شدن و هم زدن ندارد)

خامه ساده یا ماست سفت

سه قاشق سوپ خوری

آب كمپوت هلو یا زرد آلو

سه قاشق سوپ خوری

آب

یك لیوان سرخالی

كرم كاستارد

طرز تهیه

زرد آلوهای كمپوت شده را در صافی می ریزیم تا آب اضافی آنها گرفته شود. سپس سه قاشق سوپ خوری آب كمپوت را به همراه شكر و زردآلوها در مخلوط كن می ریزیم تا به صوت پوره درآید. این پوره را با كرم كاستارد( طرز تهیه آن در قسمت پایین آمده است) مخلوط كرده و با قاشق هم می زنیم، سپس ژلاتین را در سه قاشق سوپ خوری آب سرد می ریزیم و روی بخارآب( حرارت غیرمستقیم) مثلاً روی كتری می گذاریم تا مخلوط كاملاً روان گردد. آن گاه ژلاتین حل شده را به مواد، اضافه كرده، آب لیمو، ماست سفت یا خامه را نیز بدان می افزاییم و خوب هم می زنیم . مواد را در قالب مخصوص كه چرب شده می ریزیم و به مدت یك ساعت در یخچال می گذاریم تا ببندد.

طرز تهیه كرم كاستارد:

شیر .............................. 2 پیمانه شیرینی پزی

نشاسته ذرت ................... 2 قاشق سوپخوری

شكر ............................. نصف پیمانه

زرده تخم مرغ.................. 2 عدد

شیر سرد، نشاسته ذرت و شكر را با هم حل كرده، تخم مرغ ها را اضافه كرده و خوب مخلوط می كنیم. سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به طور مداوم هم می زنیم تا غلیظ شده و مثل فرنی شود. بعد از اینكه به غلظت رسید از روی حرارت بر می داریم، وانیل یا هر اسانس دیگری كه تمایل داریم به آن اضافه می كنیم و هم می زنیم.بعد از سرد شدن در تهیه دسر استفاده می كنیم.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.