تبیان، دستیار زندگی
یونسیف: استفاده بوکوحرام از کودکان به عنوان بمب گذار انتحاری ۱۰ برابر شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یونسیف: استفاده بوکوحرام از کودکان به عنوان بمب گذار انتحاری ۱۰ برابر شده است

بمب گزار

به گزارش تبیان به نقل از  خبرگزاری شبستان به نقل از «ایندیپندنت»،صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در گزارش جدیدش هشدار داد که استفاده گروه تروریستی بوکوحرام از کودکان به عنوان بمب گذارهای انتحاری طی یک سال گذشته 10 برابر شده است.

به اعتقاد کارشناسان این گروه تروریستی که در پی حملات انجام شده از سوی جبهه‌های مختلف تضعیف شده، اکنون می‌کوشد با استفاده از کودکان اقدام به بمب‌گذاری انتحاری در مکان‌های عمومی از جمله بازارهای شلوغ و مساجد کند.

در این گزارش آمده است: یک نفر از هر پنج عامل انتحاری در گروه تروریستی بوکوحرام را کودکانی تشکیل می دهند که اغلب معتاد به مواد مخدر شده اند.

یونسیف می افزاید که بیش از 75 در صد از این حملات انتحاری را نیز دختران انجام می دهند.

این گزارش دو سال پس از آن منتشر شد که بوکوحرام 276 دختر مدرسه ای را در منطقه « چیبوک» ربود.

بر اساس این گزارش تحت عنوان «فراتر از چیبوک» ،تعداد کودکانی که در حملات انتحاری نیجریه،کامرون،چاد و نیجر شکرت داشته اند در طی 12 ماه از 4 به 44 نفر افزایش پیدا کرده است.

اطلاعات بیشتر از این گزارش نشان می دهد که در بازه زمانی دو ساله تا فوریه 2016 میلادی ،21 حمله انتحاری در کامرون را کودکان انجام داده اند.

همچنین در 17 حمله انتحاری در نیجریه و دو حمله در چاد نیز از کودکان استفاده شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که در دو سال گذشته حدود دو هزار دختر و پسر از سوی بوکوحرام روبده شده اند و به عنوان آشپز،برده های جنسی و یا عوامل انتحاری مورد استفاده قرار گرفته اند.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .