تبیان، دستیار زندگی
گویاقرار بود پس از سال ۸۴ تروری در ۲۶ فرودین رخ دهد اما ده سال بعد در سال ۹۴ گروهک تروریستی جیش الظلم(جیش العدل) دست به ترور 8 مرزبانان در مرزهای سسیتان و بلوچستان زد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترور از 84 تا ۹۴

گویاقرار بود پس از سال ۸۴ تروری در ۲۶ فرودین رخ دهد اما ده سال بعد در سال ۹۴ گروهک تروریستی جیش الظلم(جیش العدل) دست به ترور 8 مرزبانان در مرزهای سسیتان و بلوچستان زد.

فرآوری: صالح اکبری-بخش فرهنگ پایداری تبیان
شهدا

ترور ۲۸ ایرانی تا پایان 84

گروهک تروریستی منافقین، طی اعمال جنایتکارانه خود هیچ برگی از تقویم انقلاب اسلامی را از کشتار و خونریزی خالی نگذاشته است.۲۸ نفر از مردم بی گناه ایران در روز ۲۶ فروردین ماه طی سال های ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۴ توسط گروهک تروریستی منافقین در ایران ترور شدند.

ترور در 94

26 فروردین سال گذشته اشرار گروهک تروریستی جیش الظلم(جیش العدل) مسلح با کمین در مسیر نیروهای مرزبانی سیستان و بلوچستان تعدادی از آنها را در منطقه نگور به شهادت رساندند. شهدای این حادثه شامل 4 سرباز نیروی انتظامی و 3 نفر نیروی کادر بودند. اما ساعاتی پس از این حادثه یک تن از سربازان دیگر حاضر در محل حادثه نیز بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.جا دارد در این میان یادی شود از دیگر شهدای 26 فروردین ماه که طبق آماراین روز یادآور شهادت 34 شهید استان لرستان.

دو شهید بیست ساله در این روز

شهید سیدحسین سجادی، سال ١٣۴۲ش در محله جاوان اصفهان چشم به جهان هستی گشود.سیدحسین، ورزشکار بود. به مشت زنی علاقه زیادی داشت و به نائب قهرمانی هم رسید. سیدحسین توانست رقیب خود را که ۵ سال پشت سر هم قهرمان شده بود، شکست دهد. او جوانی تنومند و قوی بنیه بود. سیدحسین چندی بعد به خدمت سربازی رفت. آموزش خود را در ارتش در تهران گذراند. به خاطر قوای بدنی اش او را به تیپ ذوالفقار برای تکاوری بردند و دوره آموزشی را با موفقیت طی کرد.

شهدای این حادثه شامل 4 سرباز نیروی انتظامی و 3 نفر نیروی کادر بودند. اما ساعاتی پس از این حادثه یک تن از سربازان دیگر حاضر در محل حادثه نیز بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید

سیدحسین سپس به منطقه جنگی و اندیمشک اعزام شد و ۹ ماه خدمت کرد. در آخرین مرخصی اش که ده روز بود، یکی از هم خدمتی هایش به او پیشنهاد کرد که عملیات در پیش است، بیا به دکتر برویم و مرخصی استعلاجی بگیریم که شب عملیات در خط مقدم نباشیم ولی سیدحسین قبول نکرد و خود را به عملیات والفجر ۱ رساند.

او آر.پی.جی زن بود؛ این طور که از هم رزمانش نقل شده، پس از منهدم کردن چندین تانک، به پیشروی خود ادامه می داد که سرانجام به وسیله اسلحه دوربین دار تیرانداز روی تانک، هدف گرفته شد که تیر مستقیماً به پیشانی اش اصابت کرد و بدین ترتیب، در تاریخ بیست و ششم فروردین ماه سال ۱۳۶۲ هجری شمسی در سن بیست سالگی به مقام والای شهادت نائل گردید.
شهید علی اصغر بینوا فرزند مرحوم غلامحسین در 1338/10/12 در خانه ای گلی در روستای شهر خفر چشم به جهان گشود وی در سن 5 سالگی پدر خود را از دست داد،همچنان علی اصغر تحت سرپرستی مادرش قرار گرفت و مادر با رنج فراوان ،معاش خود را بدست می آورد .علی اصغر در سن 6 و یا 7 سالگی روانه مدرسه در شهر خفر گردید ،دوران ابتدایی را گذراند و دوران متوسطه تا سوم راهنمایی را با تلاش ،که در روز کار می کرد و شبها درس می خواند گرفت و سپس در همان محل مشغول به فعالیت بود ،تا اینکه سربازی وی پیش آمد و ایشان قبل از انقلاب به جرم نوشتن شعار های مذهبی در پاسگاه ژاندارمری ،شهر خفر دستگیر و روانه جهرم شده بود و پس از کتک کاری های زیاد وی را آزاد کرده بودند ،ایشان پس از پیروزی انقلاب چون سرباز بود و مادری تحت تکفل داشت ،از نظر قانونی معاف بود و ایشان حاضر نشد که به سربازی نرود ،و جنگ بین ایران و عراق پیش آمد و ایشان داوطلب روانه سربازی شد ،پس از گذراندن دوران آموزشی در کرمان مستقیماً وارد جبهه سر پل ذهاب در غرب کشور شد .و پس از چند ماه که در جبهه حق علیه باطل جنگید و سپس در تاریخ 60/1/26 به شهادت رسید و ایشان در سن 20 سالگی به لقاء خدا پیوست.



منابع:باشگاه خبرنگاران، زاهدان نیوز، سایت ایثار، خبرگزاری ایلنا، نوید شاهد