تبیان، دستیار زندگی
در هفته ی گذشته مروری داشتیم بر خواص تمشک، جوانه گندم، بادام ها، سبزیجات نوبرانه ی فصل بهار. از طرفی به برخی مشکلات هم پرداختیم مثل خستگی، بالا بودن چربی خون. در آخر هم برایتان از هورمون های کنترل کننده ی وزن و چگونگی مدیریت شان گفتیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمشک، جوانه گندم، خستگی و لاغری!

در هفته ی گذشته مروری داشتیم بر خواص تمشک، جوانه گندم، بادام ها، سبزیجات نوبرانه ی فصل بهار. از طرفی به برخی مشکلات هم پرداختیم مثل خستگی، بالا بودن چربی خون. در آخر هم برایتان از هورمون های کنترل کننده ی وزن و چگونگی مدیریت شان گفتیم.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
جوانه گندم، خستگی، تمشک، لاغری

اندر خواص تمشک
تمشک میوه ای ترش و شیرین و پرطرفدار است که میانه ی خوبی با انواع دسرها دارد. این توت خوشرنگ و خوشمزه علاوه بر طعم و زیبایی، خواص زیادی نیز دارد. در این مطلب شما را با گوشه ی کوچکی از خواص این میوه آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

10 فایده ی جوانه گندم در طب سنتی
جوانه گندم را این روزها به راحتی می توانید تهیه کنید. این جوانه، به دلیل این که سرشار از ویتامین های گروه B و همچنین فیبر است برای سلامتی بسیار مفید است.

گرفتن آب میوه ها؛ خوب یا بد؟!
گرفتن آب میوه ها شامل بیرون کشیدن عصاره از میوه ها و سبزی های تازه می باشد. بسیاری از افراد این کار را به منظور سم زدایی و پاکسازی گوارش انجام داده و معتقدند گرفتن آب میوه ها می تواند جذب مواد مغذی آن را راحت تر کند در حالی که دیگران می گویند این کار باعث محرومیت از مواد مغذی مهمی چون فیبر می شود.

اینفوگرافی مروری بر خواص سه بادام
در این اینفوگرافی مروری داریم بر خواص بادام، بادام زمینی و بادام هندی.

بهترین ترکیب مواد غذایی در گیاهخواران
گیاهخواران در صورت رعایت رژیمی اصولی، متنوع و کامل به کمبود مواد مغذی دچار نمی شوند. برای رسیدن به این هدف باید با ترکیب های درست مواد غذایی در رژیم غذایی گیاهخواری آشنا باشند...

عوامل تغذیه ای خستگی آور
مصرف برخی مواد غذایی و برعکس آن عدم مصرف برخی مواد مغذی موجب ایجاد احساس کسالت و خستگی می شوند. در این مطلب به برخی از آن ها اشاره شده است، با ما همراه باشید...

پنج علامتی که نشان می دهد باید مصرف لبنیات را قطع کنید
مصرف شیر و لبنیات برای سلامت ما مفید است؛ مخصوصا شیرهای ارگانیک که دارای هورمون ها و مواد افزودنی دیگر نیستند؛ اما گاهی اوقات مشکلاتی پیش می آید که بهتر است مصرف لبنیات کاهش یابد و یا قطع شود.

8  درمان طبیعی برای کنترل تری گلیسیرید
اگر برگه ی آزمایش را گرفته اید و مشخص شده است تری گلیسیرید خونتان بالا است باید به دنبال اصلاح رژیم غذایی تان باشید. در این راستا می توانید به برخی مواد غذایی اعتماد کنید که به بهبود وضعیتتان کمک می کند.

این ها را خام نخورید
بهتر است برخی مواد غذایی که به طور مرتب مصرف می کنیم به صورت پخته شده مصرف شوند. چون در این صورت برخی ویتامین ها و مواد مغذی، بیشتر حفظ شده و اثرات منفی خنثی می شود. در این مطلب 5 ماده ی غذایی را معرفی می کنیم که پخته شده ی آنها مغذی تر از خام شان است.

خواص سبزیجات نوبرانه فصل بهار
سبزیجات خاص بهاره، مانند باقالا، مارچوبه، ریواس، سیر، پونه و .... فواید منحصر به فرد و خاصی دارند که در ادامه با هم مرور می کنیم...

9 هورمون کنترل کننده وزن و مدیریت آن ها (1)
وزن شما تا حدود بسیار زیادی توسط هورمون ها کنترل می شود. تحقیقات نشان داده است هورمون ها روی اشتها و میزان ذخایر چربی تان تاثیرگزار هستند.

آشنایی با روش تهیه شبت باقلا قالبی با کوکو
یک قاشق ماست را هم زده، یک عدد تخم مرغ، زعفران و کمی نمک به آن اضافه می کنیم.
نصف برنج آبکش شده را در مایه تخم مرغی ریخته، هم می زنیم.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.