تبیان، دستیار زندگی
سه تساوی پیاپی آبی پوشان پایتخت و سه پیروزی متوالی سرخ های پایتخت در هفته های اخیر باعث شده است تا این بار دربی پایتخت بر خلاف دیدار های گذشته سرخابی ها معمای قهرمانی را مشخص کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دربی 82 ؛ معمای قهرمانی

سه تساوی پیاپی آبی پوشان پایتخت و سه پیروزی متوالی سرخ های پایتخت در هفته های اخیر باعث شده است تا این بار دربی پایتخت بر خلاف دیدار های گذشته سرخابی ها  معمای قهرمانی را مشخص کند.

رضا رستگاری-بخش ورزشی تبیان
دربی

سرخابی ها هفته بیست و ششم در حالی مقابل هم صف آرایی می کنند که هر دو تیم شانس یکسانی برای قهرمانی در لیگ برتر دارند و این بار شاید بتوان با صراحت عنوان کرد این بازی یک بازی معمولی نیست و برنده این دیدار می تواند نه تنها رقیب سنتی خود را از قهرمانی دور کند بلکه گام بلندی را برای قهرمانی بردارد تا بالاخره این بازی یک بازی 6 امتیاز شود.

استقلال در 5 بازی باقیمانده تا پایان فصل در دیدارهایی حساس و دشوار باید به مصاف پرسپولیس، فولاد، سایپا، تراکتور و در نهایت صبا برود، با از دست دادن امتیازات حساس در هفته های اخیر، کار را به جایی رسانده که شرایط قهرمانی اش در بازی های رو در رو و به اصطلاح شش امتیازی مشخص خواهد شد. این در حالی است که از نظر وضعیت تاکتیکی، شور و انگیزه (سرحالی) بازیکنان، آمادگی نفرات کلیدی و وضعیت محرومان و مصدومان تقریباً بدترین شرایط ممکن را نسبت به سایر مدعیان قهرمانی دارد.

آبی پوشان پایتخت در 9 دیدار اخیرِ خود ، تنها در 2 دیدار توانسته اند هر سه امتیاز را به دست بیاورند و این عملکرد باعث شده است تا کم کم سایر تیم ها خودشان را به آبی پوشان برسانند و حالا استرس فراوانی جوانان مظلومی را تحت فشار قرار داده است. برگه برنده استقلال در این دیدار شاید تجربه رحمتی و عملکرد دفاعی شان است که با توجه به عملکرد ضعیف مهاجمان در گلزنی توانسته اند تیم شان را همچنان در جمع مدعیان نگه دارد.

اما پرسپولیس وضعیت کاملا متفاوتی را نسبت به رقیب سنتی خود تجربه می کند . رکورد شکست ناپذیری سرخ ها و کم کردن فاصله امتیازی و رساندن آن به حداقل با صدر جدول باعث شد تا اهالی فوتبال، پرسپولیس را شانس اول قهرمانی عنوان کنند.

روزهای حساس و پیچ آخر قهرمانی از راه رسیده است و تیم های مدعی تنها با 5 دیدار دیگر می توانند قهرمانی را از آن خود کنند و سرخابی ها اگر دوست دارند در پایان فصل جام قهرمانی را به هواداران خود هدیه کنند باید در این بازی احتیاط را کنار بگذارند و بتوانند 3 امتیاز بازی را از آن خود کنند تا بتوانند گام بلندی برای قهرمانی بردارند

سرخپوشان که اول فصل را بسیار بد شروع کردند ، در نیم فصل دوم آنقدر خوب پیش رفته اند که به زعم خیلی ها شانس اول قهرمانی شده اند اما آنها هم مثل استقلال خوزستان 3 حریف بسیار سخت پیش رو دارند که هرکدام از آنها می توانند از این تیم امتیاز بگیرند.

روند گلزنی پرسپولیس در 33 بازی اخیر ، رکورد شکست ناپذیری در 19 هفته و روحیه بالای سرخپوشان، از نقاط قوت آنها به شمار می رود اما کیست که نداند سرخپوشان تهرانی خیلی ساده راه دروازه خود را به حریفان نشان می دهند و حالا شاید این مساله با نبودن کامیابی نیا (محروم) آسیب پذیر تر هم باشد.

پرسپولیس در 5 بازی باقیمانده ،طی دو بازی با گسترش فولاد و استقلال اهواز باید به خارج از خانه برود و 3 بازی را در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد کرد. از جمع بازی های پرسپولیس بازی با استقلال، گسترش فولاد و نفت تهران بسیار سخت و حیاتی به نظر می رسد که اولین آن دیدار با استقلال تهران است.

اینک روزهای حساس و پیچ آخر قهرمانی از راه رسیده است و تیم های مدعی تنها با 5 دیدار دیگر می توانند قهرمانی را از آن خود کنند و سرخابی ها اگر دوست دارند در پایان فصل جام قهرمانی را به هواداران خود هدیه کنند باید در این بازی احتیاط را کنار بگذارند و بتوانند 3 امتیاز بازی را از آن خود کنند تا گام بلندی برای قهرمانی بردارند و در واقع بازنده این دیدار کشته خواهد شد . پس بکُش تا کشته نشی .