تبیان، دستیار زندگی
دانش عطاشده به امام هادی (ع) بالاتر از هر مکتب علمی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانش عطاشده به امام هادی (ع) بالاتر از هر مکتب علمی است

دانش

اردبیل – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: دانش عطاشده به امام هادی (ع) زمینی نبوده و بالاتر از هر مکتب مادی است.

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ستوده بعدازظهر دوشنبه در مراسم عزاداری امام هادی (ع) در محل تبلیغات اسلامی تصریح کرد: آنچه امامان معصوم را از سایر مردمان متمایز می‌کند دانش خدادادی و معرفت الهی نهاده شده در وجود آن ها است.

وی با تأکید به ضرورت تأمل و تفکر در بعد علمی زندگی امامان اضافه کرد: اساسی‌ترین ویژگی ائمه خدادادی بودن دانش آن ها است؛ چراکه امامان بزرگوار در هیچ مکتب دنیوی و نزد هیچ فردی کسب علم نکرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان معتقد است امامان بزرگوار ازجمله امام هادی (ع) به واسطه شعور و ادراک عمیق و معنوی خود و شایستگی‌هایی که داشتند لایق علم الهی بودند و خداوند دانش و معرفت معنوی را در وجودشان به ودیعه نهاده است.

ستوده با تأکید به ضرورت بهره‌گیری مسلمانان از دریای بی‌کران علم و دانش امامان ادامه داد: امام هادی (ع) چنانکه از نامش پیداست به منزله چراغ هدایت عالم بشریت است و امروز بر امت اسلامی پیروی و شناخت وی یک ضرورت است.

وی ائمه اطهار را مظهر عظمت خداوند و منبع تجلیات وی دانست و تأکید کرد: ائمه از قدرت معنوی و نفوذ معرفتی عمیق برخوردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اطاعت و پیروی شیعیان از عظمت ذاتی ائمه را اتصال به دریای بی‌کران معرفت آن ها عنوان کرد و گفت: در روایات و احادیث مختلف نیز به این اطاعت و کرنش توصیه شده است.

به گفته ستوده علم نامتناهی ائمه اطهار و امامان بزرگوار مناسب‌ترین الگوی رفتاری و زندگی مسلمانان است و پیروی از آن سعادت دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.