تبیان، دستیار زندگی
سکوت معنادار جامعه جهانی در قبال کشتار شیعیان نیجریه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سکوت معنادار جامعه جهانی در قبال کشتار شیعیان نیجریه

نیجریه

به گزارش تبیان به نقل از  خبرگزاری اهل‌بیت (ع) ـ ابنا ـ رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی از سکوت جامعه جهانی درباره کشتار مسلمانان در نیجریه انتقاد کرد.

«مسعود شجره» رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی گفت: چند ماه از کشتار مسلمانان در شمال نیجریه سپری می شود اما به این مسئله رسیدگی نشده است. گفته می شود ارتش نیجریه، صدها غیرنظامی کشته شده در این درگیری ها را در گورهای دسته جمعی در شهر زاریا در شمال نیجریه دفن کردند.

گروه‌های مختلف ازقبیل عفو بین الملل نیز در گذشته از وجود گورهای دسته جمعی در نیجریه خبر داده بودند و حتی مکان اکثر این گورهای دسته جمعی را اعلام کرده بودند. اما در این خصوص اقدامی صورت نپذیرفت.

لازم به ذکر است که با وجود گذشت چند ماه از فاجعه زاریای نیجریه هیچ کدام از پیکرهای شهدای این حادثه تحویل خانواده هایشان نشده است و همچنان صدها نفر در زندان های ارتش نیجریه هستند و هر از چندی برخی از اسرای جنبش اسلامی در زندان های مخوف ارتش به شهادت می رسند.

از طرف دیگر از راهپیمایی های مردمی در اعتراض به عملکرد دولت و ارتش نیجریه شدیدا جلوگیری می شود و حملات متفرقه به مراسم مذهبی شیعیان نیجریه همچنان ادامه دارد.
...............
پایان پیام/ ۲۱۸


خبرگزاری اهل بیت (علیهم‌السلام) - ابنا - اخبار شیعیان و تشیع

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .