تبیان، دستیار زندگی
در نشست ویژه ای که اعضای هیات رئیسه فدراسیون داشتند همگی رای به ابقای کی روش دادند.به صورت قطعی کی روش در فوتبال ایران ماندنی می شود مگر آنکه خودش حاضر شود با دادن غرامت برود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتحاد ورزش ایران برای حفظ کی روش

در نشست ویژه ای که اعضای هیات رئیسه فدراسیون داشتند همگی رای به ابقای کی روش دادند.به صورت قطعی کی روش در فوتبال ایران ماندنی می شود مگر آنکه خودش حاضر شود با دادن غرامت برود.

مهدی طاهرخانی -بخش ورزشی تبیان
کی روش

بزرگترین سوال طرفداران فوتبال ایران اسن این روزها در مورد ابقا و یا خروج کی روش است. سوالی که در این چند ساله به تناوب به وجود آمده است. دلیل اصلی هم استعفاهای سرمربی پرتغالی تیم ملی است. کی روش اعتقاد دارد که تنها در صورتی قادر به تکرار موفقیت است که به صورت واقعی از همه نهادها به تیم ملی کمک شود.
از زمین چمن مناسب گرفته تا تهیه البسه ، هتل، بازی های تدارکاتی و حتی حل مشکل سربازان ملی. سرمربی تیم ملی که هم اینک در مالزی به سر می برد تا در مراسم قرعه کشی گروهی جام جهانی ئدر منطقه آسیا، شرکت کند قبل از ترک تهران شرایط ماندنش را در صفحه فیس بوکش اعلام کرد و بعد از آن جلسه ویژه ای در فدراسیون فوتبال انجام شد. جلسه ای که هرگز رسانه ای نشد اما به دستور کفاشیان اعضای هیات رئیسه دور یک میز نشستند تا سرانجام تصمیم اصلی را اتخاذ کنند.
اگر چه یک ماه دیگر انتخابات فدراسیون فوتبال است و از علی کفاشیان گرفته تا همگی اعضای هیات رئیسه احتمال جا به جایی شان وجود دارد اما اگر امروز هیات رئیسه رای به ادامه کار به کی روش بدهد بعید است هیات رئیسه بعدی و یا رئیس فدراسیون آتی بخواهد خللی در این قرارداد به وجود بیاورد.
اما بشنوید از جلسه ویژه هیات رئیسه که در آن همگی اعضا رای به ماندن کی روش دادند.یکی از این اعضا در گفتگویی با یکی از رسانه ها گفت: «ما چاره ای جز حمایت از کی روش نداریم. او از یک سو تا امروز موفق عمل کرده و مورد حمایت قاطبه مردم و مدیران بالادستی است و از سوی دیگر در این فرصت باقی مانده در صورت رفتن کی روش چه کسی را باید جانشین او کنیم؟ » مسائلی مثل پیدا کردن مربی بزرگ خارجی، زمان بردن او تا آشنا شدن به فوتبال ایران و بازیکنانش، موجب شد تا به گفته این فرد که از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است، در نهایت رای به حمایت همه جانبه از سرمربی تیم ملی داده شود.البته وزارت ورزش هم به فدراسیون فوتبال قول داده تا در راه صعود به جام جهانی 2018 روسیه، بیشترین حمایت را از فدراسیون انجام دهد و این تیم دست کم هیچ مشکل مالی ای را پیش رو نداشته باشد.
گویا کارلوس کی روش می دانسته که در فوتبال ایران تا جنجال سازی نکنی هرگز به خواسته های به حقت توجه نمی کنند. از این رو او مسئله استعفا را به راه انداخت و حالا کلا فضای فوتبال ایران بسیج شده تا او را حفظ کنند.
اگر در نهایت کی روش به هر دلیلی (البته بعید است) بخواهد از ایران برود آن وقت طبق قرارداد، موظف به پرداخت غرامت است. موضوعی که سبب شده نه کی روش به صورت واقعی فکر رفتن باشد و نه فدراسیون و وزارت ورزش رفتن او را باور کنند. اما در نهایت باید به خواسته های او که همگی در راه موفقیت تیم ملی در راه صعود به جام جهانی است، توجه کنند.