تبیان، دستیار زندگی
منابع بخش کتبی مرحله سراسری جشنواره ملی قرآن و عترت منتشر شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منابع بخش کتبی مرحله سراسری جشنواره ملی قرآن و عترت منتشر شد

قرآن و عترت

به گزارش تبیان رشید جعفرپور، مسئول پشتیبانی فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اعلام خبر انتشار منابع بخش کتبی مرحله سراسری سی و یکمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، گفت: در بخش کتبی حدود هفت رشته مد نظر است.
وی در ادامه به توضیحی درباره منابع بخش کتبی پرداخت و گفت: برای رشته مفاهیم نهج‌البلاغه در مرحله سراسری جلد 1 کتاب مجموعه پیام امام، ترجمه و شرح نهج‌البلاغه تألیف آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، شرح خطبه‌های 3، 5، 7، 12 و 16 در نظر گرفته شده است.
جعفرپور بیان کرد: شرح دعای اول تا پنجم جلد اول کتاب شهود و شناخت شرح صحیفه سجادیه نوشته آیت‌الله حسن ممدوحی به عنوان منبع رشته مفاهیم صحیفه سجادیه تعیین شده است.
مسئول پشتیبانی فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم با اشاره به منبع رشته حفظ موضوعی، گفت: در رشته حفظ موضوعی قرآن کریم کتاب درسنامه حفظ موضوعی سازمان دارالقرآن کریم از انتشارات تلاوت معرفی شده که برای مرحله سراسری از درس اول تا هفتم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: در رشته آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم از ابتدا تا صفحه 44 جلد 11 کتاب مراحل اخلاق در قرآن کریم تفسیر موضوعی آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی تعیین شده است. در رشته احکام نیز کل کتاب رساله دانشجویی نشر معارف را مد نظر قرار داده‌ایم.
جعفرپور بیان کرد: در رشته آشنایی با احادیث اهل بیت(ع) 300 واژه دوم کتاب واژه‌های اخلاقی از کتاب اصول کافی را مد نظر قرار داده‌ایم؛ در مرحله دانشگاهی 300 واژه اول تعیین شده بود.
مسئول پشتیبانی فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم اظهار کرد: در رشته آشنایی با سیره معصومین از فصل اول تا فصل نهم کتاب انسان 250 ساله که مجموعه بیانات مقام معظم رهبری است تعیین شده که کتاب خوبی است.
برگزاری مرحله سراسری در شهریورماه
جعفرپور گفت: ان‌شاءالله سؤالات مرحله سراسری تهیه می‌شود و متسابقان در آن شرکت خواهند کرد. آزمون مرحله سراسری در دانشگاه‌های دولتی و غیر انتفاعی در شهریورماه برگزار می‌شود.
وی ابراز کرد: دانشجویانی که نمره علمی مرحله اول را کسب کرده‌اند به دانشگاه سیستان و بلوچستان معرفی می‌شوند که برگزارکننده مرحله سراسری‌ است. دانشگاه‌ها در هر رشته‌ای برای ما آمار را فرستاده‌اند و همکارانمان در حال نهایی کردن آمار دانشجویان هستند. به دانشجویانی که به حد نصاب برسند اطلاع داده می‌شود تا شهریورماه در آزمون سراسری شرکت کنند.
جعفرپور بیان کرد: در مرحله ملی برخی از منابع مشخص شده است مابقی نیز مشخص خواهد شد و آزمون آن، آبان یا آذرماه برگزار خواهد شد.


iqna.ir | خبرگزاری بین المللی قرآن

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .