تبیان، دستیار زندگی
اجرای طرح اقیانوسی آموزش قرآن در مرکز فقهی قائم(عج)
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای طرح اقیانوسی آموزش قرآن در مرکز فقهی قائم(عج)

قرآن

به گزیارش تبیان ‌محمدعلی طائب، مسئول آموزش مرکز فقهی قائم(عج) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: دومین دوره پذیرش این مرکز طی اردیبهشت ماه سال جاری انجام خواهدشد.
وی ادامه داد: زمان ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای حضور در این مرکز و تحصیل در آن از 15 فروردین ماه آغاز شده و تا اول اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت و زمان آزمون نیز 9 اردیبهشت ماه است.
طائب بیان کرد: این مرکز اگرچه صرفا مرکزی فقهی و دروس آن نیز براین مبنا طراحی شده است اما با مشورتی که با اعاظم حوزه علمیه داشته‌ایم مدت تحصیل در آن سه سال است و همین مدت می‌تواند کمک بسیاری برای طلاب مستعد و علاقه‌مند در مسیر اجتهاد باشد و طلابی تریبت شوند که از ویژگی‌های بارزتری برخوردار هستند.
طائب تصریح کرد: زمان این دوره سه ساله است و طلاب از پایه‌های 7، 8 و 9 می‌توانند با رعایت قوانین آموزشی حوزه و امتحانات آن وارد مدرسه شوند.
وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که با بهره‌گیری از دوره تابستانی و مدیریت زمان در طول سال تحصیلی بازده بیشتری نسبت به سایر مراکز داشته باشیم و طلاب متفاوتی تربیت شوند.
پذیرش 40 طلبه
مسئول آموزش این مرکز عنوان کرد: حدود 40 نفر برای هر دوره این مرکز پذیرش می‌شوند و درس محوری آنان فقه و اصول است البته قرآن، حدیث، رجال، قواعد فقهیه از جمله دروسی است که سپری خواهند کرد.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های این مرکز تمرکز بر روی قرآن کریم و احادیث است به گونه‌ای که طلابه از بدو ورود واحد درسی قرآن را می‌گذرانند و طی سه سال با 15 جزء قرآن آشنا خواهد شد.
اجرای طرح اقیانوسی آموزش قرآن
طائب گفت: آموزش قرآن با عنوان طرح«اقیانوسی» اجرا می‌شود به گونه‌ای که طلاب با روخوانی، تجوید، تجزیه و ترکیب لغات و مفاهیم 15 جزء قرآن کریم آشنا می‌شوند و نکات مهم تفسیری با تمرکز بر نکات عقاید و اخلاقی آموزش داده خواهد شد.
وی تاکید کرد: طلاب در سال‌های دوم و سوم درسی خود به فراگیری مباحث فقهی قرآنی و تفسیر موضوعی خواهند پرداخت.
وی افزود: همچنین برنامه حدیثی منحصر به فردی نیز در سیستم آموزشی این مرکز طراحی شده است که طلاب در مدت سه و نیم سال، عمده کتب حدیثی را از آسان به مشکل در قالب یک جلسه در هفته خواهند گذراند.
وی با بیان اینکه قالب مثال‌ها در آموزش حدیثی، فقهی است تصریح کرد: تلاش این مرکز بر آن است تا در مدت تحصیل طلابی تربیت شوند که علاوه بر تسلط بر تاریخ، قرآن و حدیث در زمینه فقهی نیز متفاوت باشند و نشاء الله زمینه‌ساز تربیت مجتهدانی مسلط بر قرآن و حدیث باشیم و در روند اجتهاد، تسریع صورت گیرد.
وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت اطلاع‌رسانی www.qaim.ir برای تحصیل در این مرکز ثبت نام کنند.  


iqna.ir | خبرگزاری بین المللی قرآن

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .