تبیان، دستیار زندگی
آغاز کار صندوق قرض الحسنه جمعیت قرآنی استان تهران
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز کار صندوق قرض‌الحسنه جمعیت قرآنی استان تهران

صندوق

به گزارش تبیان محمدرضا پورمعین، رئیس جمعیت قرآنی استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به مصوبات هفتمین جلسه پنجمین دوره شورای مرکزی جمعیت قرآنی استان تهران گفت: صندوق قرض‌الحسنه جمعیت قرآنی استان تهران طبق آخرین تصمیمات و مصوبات از 13 رجب، مصادف با ولادت امیرمؤمنان فعالیتش را آغاز می‌کند و طی مدت یکسال نسبت به جمع‌آوری حق عضویت صندوق به میزان هر عضو ماهیانه 20 هزار تومان اقدام می‌کند.
وی ادامه داد: این صندوق پس از جمع‌آوری سرمایه‌های اعضا با هماهنگی یکی از بانک‌های مناسب برای افتتاح صندوق قرض‌الحسنه و وام‌دهی در حوزه های مختلف مالی به مساعدت و کمک اعضای صندوق خواهد پرداخت.
پورمعین اضافه کرد: همچنین در این جلسه درباره تعیین مسئولان کمیته‌های شش‌گانه قرآنی از جمله محمدمهدی بحرالعلوم و حسین اخوان‌اقدم در کمیته آموزش، حسین اکبری در کمیته فرهنگی و هنری، سیدوحید مرتضوی در کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، محمد بادپا در کمیته رفاهی و اجتماعی و نجفی به عنوان هادی کمیته تحقیق و پژوهش بحث و تبادل نظر انجام گرفت.
 رئیس جمعیت قرآنی استان تهران با تأکید بر مشکلات مالی دفتر جمعیت قرآنی، تصریح کرد:  طی این جلسه از اعضای این شورا خواسته شد که نسبت به اهتمام کمک‌های مردمی و خیرین و قرآن‌دوستان اقدام کنند و با حداقل آورده 50 میلیون تومان به وضعیت بحرانی جمعیت قرآنی استان تهران کمک کنند.
وی تأکید کرد: در این جلسه مقرر شد جلسات آینده شورای مرکزی در شش ماه اول سال در روزهای یکشنبه از ساعت 15 تا 16:30 برگزار شود و اعضایی که از نزدیک مایل به حضور در این جلسات هستند می‌توانند با هماهنگی قبلی جمعیت از این جلسات استفاده کنند.
پورمعین اضافه کرد: در مورد فعالیت‌های آموزشی جمعیت که اولویت نخست سال 95 است مقرر شد محمدمهدی بحر‌العلوم و حسین اخوان‌اقدم امور لازم و ضروری در حوزه آموزشی به ویژه در زمینه حفظ، قرائت و راه‌اندازی آکادمی قرائت و تلاوت قرآن را با همکاری آموزش و پرورش را انجام دهند تا از تابستان 95 فعالیت‌های آموزشی جمعیت آغاز شود.


iqna.ir | خبرگزاری بین المللی قرآن

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .