تبیان، دستیار زندگی
اربعین آغاز حضور پیام جهانی انقلاب حسینی برای تمام مظلومان عالم است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اربعین آغاز حضور پیام جهانی انقلاب حسینی برای تمام مظلومان عالم است

اربعین

به گزارش تبیان خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، مهدی مکارمی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز، امروز(23 فروردین) در مراسم اختتامیه اولین یادمان ملی عشق و ایمان ویژه پیاده روی اربعین حسینی که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، گفت: طی چند سال اخیر شاهد رویداد بزرگ بین المللی و جهانی پیاده روی اربعین حسینی هستیم که از نقاط مختلف جهان کربلا را مقصد خود قرار می دهند.
وی با اشاره به اینکه در این ایام بسیاری از مردم با پای پیاده مسیر را طی می کنند و با باور و اراده خود، با امام حسین(ع) بیعت می کنند، ادامه داد: اربعین آغاز حضور پیام جهانی انقلاب حسینی برای تمام مظلومان عالم و لبیک به امام حسین(ع) و عاشوراست.
مکارمی، تصریح کرد: با توجه به اهمیت این رویداد تاریخی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برای مستندسازی جلوه های زیبای اربعین حسینی، فراخوانی را در سطح کشور و در حوزه های فیلم، عکس، گزارش و متن، تحت عنوان یادمان ملی عشق و ایمان منتشر کرد.
وی با بیان اینکه از همه استان ها در این فراخوان شرکت و قریب به 400 اثر خوب و ارزشمند ارسال کردند که برگزیدگان توسط هیئت داوران انتخاب شدند، افزود: هدف از برگزاری این برنامه اعتلای فرهنگ عاشورایی، حفظ آیین های مذهبی و ثبت لحظات پرشور عزاداری و سنت های حسینی است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز، ابراز امیدواری کرد: این یادمان که اولین دوره آن به پایان رسید، در سال های آینده به صورت قوی تر و کیفیت بهتری ادامه یابد.
در ادامه حجت الاسلام کاظم سواری، عضو شورای شهر اهواز، نیز به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه «حسین(ع) از من است و من از حسین(ع)» اشاره کرد و اذعان داشت: مفهوم این حدیث تنها این نیست که امام حسین(ع) از جهت نسبی به پیامبر(ع) متصل است بلکه از نظر فکر، عقیده، اهداف، سجایا و عملکرد نیز شبیه پیامبر(ص) است.
وی با اشاره به اینکه لذا کسی که از امام حسین(ع) پیروی می کند نتیجه اش رضایت خداوند تبارک و تعالی است، ابراز کرد: یکی از بحث های ما در شهرداری این بود که مسیری که زائران کربلا از سمت سه راه خرمشهر تا مرز چذابه طی می کنند، نامگذاری شود که نام «طریق الحسین» برای آن انتخاب شد و امروز همه در کشور این مسیر را باهمین نام می شناسند.
وی با تقدیر از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خوزستان و سایر نهادها و سازمان ها در برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی، یاد آور شد: این مسیر خدمت استمرار یابد و روز به روز شاهد حضور تعداد بیشتری از عاشقان امام حسین(ع) در این مراسم ها باشیم.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .