تبیان، دستیار زندگی
نقش لابی صهیونیستی در آمریكا برای افزایش فشارها بر ایران روز به روز آشكارتر می‌شود، این لابی آنقدر قدرت دارد كه اكنون كمتر كسی در آمریكا اعتقاد دارد حكومت این كشور واقعا توسط آمریكایی‌ها اداره می‌شود. احزاب ، رسان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقش لابی صهیونیستی در فشار بر ایران


نقش لابی صهیونیستی در آمریكا برای افزایش فشارها بر ایران روز به روز آشكارتر می‌شود، این لابی آنقدر قدرت دارد كه اكنون كمتر كسی در آمریكا اعتقاد دارد حكومت این كشور واقعا توسط آمریكایی‌ها اداره می‌شود.

احزاب ، رسانه‌ها ، موسسات مالی، شركتها ، دانشگاه‌ها و خلاصه حتی مدارس آمریكا نیز توسط همین لابی قدرتمند اسرائیلی اداره می‌شود و اكنون همین لابی است كه سیاست آمریكا را به سمت رویارویی با ایران سوق می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی؛ هفته‌نامه آمریكایی نیوزویك روز یكشنبه در گزارشی، عملا آشكار كرده كه طرح تحریم های مالی علیه ایرانیان كه به ظاهر توسط كابینه بوش اجرا شده ، به وسیله همین صهیونیست‌ها دیكته می‌شود .

به نوشته نیوزویك، این سیاست در دهه اخیر باعث شد تا بانكهای آلمان و سوئیس بخاطر نگرانی از ورشكسته شدن ، میلیاردها دلار به یهودیان غرامت دهند(یهودیانی كه مدعی بودند از بازماندگان هولوكاست هستند).

این هفته نامه نوشته است: بوش رییس جمهوری آمریكا بدون شك در حال افزایش فشارها بر ایران است و در سخنرانی اخیر خود با ملت آمریكا نیز اظهار داشت دولت ایران را مسئول كمك به ایجاد بی‌ثباتی در عراق می‌داند و تنها چند ساعت پس از آن نیز گزارش‌هایی مبنی بر دستگیری دیپلمات‌های ایرانی در داخل عراق توسط نیروهای آمریكایی منتشر شد.

به نوشته نیوزویك ، ولی در حقیقت ممكن است تنها یك راه حل موثر برای فشار آوردن به دولتی وجود داشته باشد كه تهدید به وقوع هولوكاستی دیگر كرده است و این راه همان سیاستی است كه آمریكایی‌های یهودی یك دهه پیش علیه عوامل و شركای هولوكاست یعنی آلمان و سوئیس اتخاذ كرده بود.

نیوزویك می‌نویسد:این سیاست در حقیقت همان راهبردی است كه "هانك پائلسون" و استوارت لوی وزیر و معاون وزارت خزانه داری آمریكا آن را دنبال می‌كنند و سعی دارند بانك‌ها و شركای تجاری جهان را وادار به قطع روابط تجاری با ایران نمایند.

این هفته نامه نوشته است:لوی گفته است كه او از راهبردی استفاده می كند كه "استوارت آیزنستات" معاون اسبق وزیر امور خارجه آمریكا یك دهه پیش از آن علیه بانك‌های سوئیس و آلمان بهره گرفته بود.

به نوشته نیوزویك ،در این راهبرد تلاش شده بود كه نخست بانك‌های آلمانی و سوئیسی به این مساله اعتراف كنند كه آنها از نابودی یهودیان منافعی را به دست آورده‌اند و پس از آن نیز به خانواده قربانیان غرامت پرداخت كنند.

نیوزویك تصریح دارد: لوی اشاره كرده آمریكا تا زمانی كه به صورت علنی موسسات مالی این كشورها را به ممنوعیت ورود و همكاری با بازار آمریكا تهدید نكرده بود به نتیجه نرسید و در حقیقت آیزنستات با همكاری افراد دیگری همچون "آلان هوسی(" (ALAN HEVESIبازرس حسابداری ایالت نیویورك كه از یهودیان آمریكایی بوده، اقداماتی را بنا نهاد كه ما هم اكنون در قبال ایران می‌خواهیم انجام دهیم.

به نوشته نیوزویك ،در نهایت پس از آنكه "هوسی"، تهدید كرد از معاملات سودمندی به نفع آن دو كشور در ایالت نیویورك جلوگیری خواهد كرد و حدود20 ایالت و30شهر دیگر آمریكایی نیز از این طرح حمایت كردند ،سوئیس موافقت كرد بیش از یك میلیارد و200میلیون دلار به بازماندگان خانواده قربانیان بپردازد زیرا در صورت اجرای این طرح بازیگران بزرگی همچون بانك یونایتد و بانك اعتباری سوئیس متحمل خسارت‌های بسیار زیادی می‌شدند.

"تهدید مشابهی در جلوگیری از ادغام بانك DEUTSCHEآلمان و TRUST BANKERSآمریكا باعث شد تا شركت‌های آلمانی نیز موافقت كنند5میلیارد دلار به بازماندگان قربانیان یهودی بدهند".

نیوزویك می‌نویسد:لوی شدیدا در حال افزایش فشارها به بانك‌های اروپایی و آسیایی مرتبط با ایران است تا با بكارگیری شیوه مشابه ، آنها را مجبور به قطع روابط تجاری با تهران نمایند.

به نوشته این هفته نامه آمریكایی ، آیزنستات كه هم اكنون یك وكیل بین المللی و نماینده برخی از این بانك‌ها است ، تایید كرد كه به لوی مشورت داده است.

"آیزنستات گفته است البته اختلافات زیادی بین فشارهای مالی صورت گرفته علیه ایران و بانك‌های آلمان و سوئیس وجود دارد و آن این است كه دولت ایران بسیار سرسخت تر از آن كشورها است.

همچنین سیستم مالی بین‌المللی به اندازه‌ای پیچیده شده كه حتی اگر بخواهیم باوجود تمامی پیچیدگی‌ها ارتباط بانك‌های جهان با ایران را مورد پیگیری قرار دهیم، تضمینی وجود ندارد كه این مساله بتواند رییس جمهوری ایران و یارانش را از ادامه برنامه هسته‌ای باز دارد بخصوص كه این برنامه در ایران به یك افتخار ملی تبدیل شده است".

نیوزویك در پایان این گزارش نوشته است:در این میان ، چنین راهبردی قطعا می‌تواند به آمریكا آن چیزی را بدهد كه مدت‌ها است آن را در اختیار نداشته و آن اهرمی برای از سرگیری مذاكرات جدی با تهران است.


لینک مطالب مرتبط:

تصمیمی بی شرمانه!

دستگیری دیپلمات های ایرانی با دستور بوش

دیمونا دیگر افسانه نیست – قسمت دوم

صدام آمریکایی بود یا ضد آمریکایی؟