تبیان، دستیار زندگی
کودکان به دلیل عدم آگاهی و سادگی دروغ می گویند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کودکان به دلیل عدم آگاهی و سادگی دروغ می‌گویند

title

به گزارش تبیان شیوا وکیلی روانشناس تربیتی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ اظهار داشت:افراد در هر سنی گاهی دست به گفتن دروغ زده ولی معمولا در سنین کودکی نباید این عمل را دلیلی بر دروغ گویی او دانست زیرا در سنین پایین تر هنوز آگاهی و معنی این واژه را ندانسته و  به دلیل خاصیت کودکی و اقتضای سنش دست به این کار می زند.

وی در ادامه افزود:کودکان به دلیل تفاوت در ویژگی های شخصیتی شان در زمان دروغ گفتن نیز ممکن است عوامل و حالات مختلفی را به خود گرفته و آن را بروز دهند که باید در نظر داشت که هرگز نباید این کار را بطور مستقیم به روی شان آورده و از تنبیه بدنی او خودداری شود.

وکیلی تاکید کرد:یکی از نشانه های دروغ گویی در کودکان این است که در هنگام انجام این کار چهره آن ها عصبی، مضطرب و ناراحت بوده بدلیل ترس از برخورد والدین و اطرافیان در هنگام برملا شدن واقعیت، در صورتی که در زمان گفتن واقعیت چهره کودک آرام است.

این روانشناس تربیتی بیان کرد:از دیگر نشانه های گفتن دروغ در کودک این بوده که با آب و تاب بسیار تعریف شده در حالی که سخن راست با گفتار ساده کودک گفته شده و همچنین برای مخفی ساختن دروغ اولیه نیاز به گفتن تعداد دروغ های بیشتری برای پشتیبانی دارد و بنابراین این گفته ها با یکدیگر تناقض پیدا کرده و برای والدین روشن خواهد شد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.