تبیان، دستیار زندگی
مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار گامی جدی برای باروری توانمندی های این قشر است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار گامی جدی برای باروری توانمندی های این قشر است

title

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار ایرنا، زهرا یعقوب نژاد در مراسم تجلیل از بانوان امدادگر كمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان اظهار داشت: : زنان سرپرست خانوار چند نقش را همزمان برعهده دارند و علاوه بر راهبری امور خانه و ایفای نقش مادری و پدری باید در تامین درآمد و حل و فصل امورات اعضای خانواده نیز نقش آفرینی كنند.
وی افزود: زنان طیف وسیعی از افراد تحت حمایت كمیته امداد امام (ره) را شامل می شوند كه به سبب اهمیت جایگاه اجتماعی ،مشكلات آنان در حوزه های مختلف باید ریشه ای حل شود.
یعقوب نژاد تصریح كرد: نگاه حمایتی محض به زنان سرپرست خانوار،مانعی جدی در باروری توانمندی های این قشر است و برای خروج زنان سرپرست خانوار از چتر حمایتی باید مهارت آموزی در اولویت باشد.
وی بیان داشت: از همین رو ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری، اشتغال و مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار از برنامه های آموزشی مهم اداره كل امور بانوان استانداری هرمزگان است
مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان بر فراهم سازی زمینه های اشتغال ، مسكن، تحصیل، ازدواج ، بهداشت و درمان و پرداخت هزینه های معیشتی اقشار كم درآمد در استان تاكید كرد.
یعقوب نژاد سركشی و بازدید، تجلیل از خانواده های موفق تحت پوشش، اجرای طرح های مختلف كمیته امداد با محوریت ارتقاء شاخص های زندگی و معیشتی خانوار را گامی در جهت تعامل و تقویت و تعالی معنوی فرزندان و اثر گذاری مثبت در رشد فرهنگی و علمی جامعه دانست.
این مقام مسئول توجه به جنبه های معیشتی فرزندان تحت حمایت از قبیل اسكان ، درمان ، تحصیل، كار آفرینی توسط حامیان را یكی از برنامه های مهم دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان عنوان كرد.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.