تبیان، دستیار زندگی
بعد انقلابی مسابقات بین المللی قرآن نباید فراموش شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بعد انقلابی مسابقات بین المللی قرآن نباید فراموش شود

قرآن

به گزارش تبیان رئیس ستاد عالی مسابقات قرآن کریم گفت: بعد انقلابی مسابقات بین المللی قرآن نباید فراموش شود. باید آثار انقلاب اسلامی و بروز و ظهور عینی آن در مسابقات قرآن دیده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدی در نشست مسئولان کمیته ها و دست اندرکاران برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصلی بزرگ امام خمینی(ره)ضمن قدردانی از تلاش مسئولان و دست اندرکاران برگزاری این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: ارتقاء کمی و کیفی سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و حضور گسترده مردم باید مورد توجه جدی دست اندرکاران مسابقات قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف گفت: با توجه به تجربیات سی و دو دوره گذشته، سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم باید در مکان جدید خود به نحو احسن برگزار شود و این مهم اقتضاء می کند که افراد و دستگاه های بیشتری برای برگزاری شایسته آن همانند گذشته به صحنه بیایند.

وی توجه به بعد انقلابی مسابقات بین المللی قرآن را مورد تاکید قرار داد و افزود:بعد انقلابی مسابقات بین المللی قرآن نباید فراموش شود چرا که انقلاب اسلامی ایران براساس قرآن است و باید آثار انقلاب اسلامی و بروز و ظهور عینی آن در مسابقات قرآن دیده شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی اضافه کرد: بعد انقلابی مسابقات قرآن باید از خود قرآن استخراج شود و مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی که مطالبات به حق امام راحل و مقام معظم رهبری است نیز در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مورد توجه قرار گیرد.

وی به ضرورت حضور گسترده مردم در این کنگره عظیم قرآنی اشاره کرد و گفت: همگانی کردن مسابقات بین المللی قرآن بسیار مهم است و در این راستا در برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در درجه اول ،حضور با شکوه مردم در آن باید کاملا مشهود باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی یادآورشد: سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم هم تخصصی و هم عمومی است، چرا که متخصصین قرآنی در آن شرکت می کنند و عمومی است بخاطر این که قرآن برای هدایت و سعادت مردم نازل شده است و مردم باید به شکل گسترده ای در آن حضور یابند.

وی خواستار برنامه ریزی دقیق دست اندرکاران برای حضور شکوهمند مردم در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن شد و افزود: مسئولان مسابقات برای حضور مردم و جامعه قرآنی برنامه ریزی و سهمیه تعیین کنند، تا امکان مشارکت همه فعالان قرآنی فراهم شود.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: همچنین از قاریان و حافظان برجسته هر نهاد، دستگاه و سازمان برای حضور و قرائت در این مسابقات باید دعوت بعمل آورده شود.

رئیس ستاد عالی مسابقات قرآن کریم تصریح کرد: همچنین برای موسسات قرآنی باید سهمیه خاص و ویژه ای در نظر گرفته شود و نفرات برتر قرآنی برای حضور موثر در فضای مسابقات معرفی شوند تا به عنوان نمایندگان قرآنی جمهوری اسلامی فعالیت کنند.

حجت الاسلام محمدی تأکید کرد: همچنین برنامه های قرآنی ویژه جوانان و نوجوانان باید نسبت به گذشته هم از لحاظ محتوا و هم کیفیت ازغنای بیشتری برخوردار شود.

رئیس سازمان اوقاف متذکر شد: در بعد خارجی نیز باید پیگیری های لازم انجام شود تا افراد برجسته ای به عنوان مهمان افتخاری مسابقات قرآن حضور یابند.

محمدی تاکید کرد: نخبگان قرآنی کشور که در مسابقات کشوری رتبه آورده اند باید به سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دعوت شوند تا این موضوع باعث تقویت اعتماد به نفس و تشویق آنها شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با قدردانی از دست اندرکاران و مسئولان برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم تاکید کرد: اقدامات عینی وعملی برای تجهیز و آماده سازی مصلی بزرگ امام خمینی(ره) به فضل الهی و اقدام جهادی محقق خواهد شد.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .