تبیان، دستیار زندگی
چندی است که اخباری در راستای اوضاع مالی نامناسب یاهو (Yahoo) و از این رو شایعات زیادی پیرامون احتمال فروش بخش هایی از این شرکت شنیده می شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یاهو حراج شد!

چندی است که اخباری در راستای اوضاع مالی نامناسب یاهو (Yahoo) و از این رو شایعات زیادی پیرامون احتمال فروش بخش هایی از این شرکت شنیده می شد.

فرآوری: آزاده مرنی - بخش ارتباطات تبیان
یاهو

چندی است که اخباری در راستای اوضاع مالی نامناسب یاهو (Yahoo) و از این رو شایعات زیادی پیرامون احتمال فروش بخش هایی از این شرکت شنیده می شد.
این درحالی است که خریداران یاهو دو هفته فرصت دارند پروپوزال های اولیه ی خود را برای خرید این شرکت ارسال کنند.
شرکت یاهو نامه هایی را برای خریداران احتمالی این شرکت ارسال کرده است. در این نامه ها از آن ها خواسته شده تا  آوریل سال جاری ، در مورد چگونگی مشارکت شان در مناقصه اعلام نظر کنند.
این غول سال های نه چندان دور دنیای تکنولوژی ، از شرکت کنندگان در مناقصه می خواهد که بگویند دقیقا کدام بخش های این شرکت مدنظرشان است و چقدر می توانند برای آن بخش یا بخش ها بپردازند.
گویا حدود ۴۰ شرکت و موسسه ی تجاری، چنین نامه هایی را از Yahoo دریافت کرده اند. این شرکت ها با یاهو یک قرارداد عدم افشا بسته اند و این امکان را داشته اند که به اطلاعاتی خاص در مورد کسب و کار این شرکت دسترسی داشته باشند.
چند شرکت مخابراتی مطرح از جمله ورایزن (Vorizon) و AT&T و همچنین چند شرکت سرمایه گذاری خصوصی مثل TPG و KKR از کاندیداهای خرید یاهو هستند.

مایکروسافت (Microsoft)  به شرکت های سرمایه گذاری خصوصی که به خرید هسته ی کسب وکار یاهو تمایل دارند ، کمک مالی می کند

البته چند روز پیش، یک خبر جالب دیگر هم شنیدیم که بر اساس آن نام شرکت مایکروسافت هم در لیست خریداران احتمالی این شرکت دیده می شود.
مایکروسافت (Microsoft)  به شرکت های سرمایه گذاری خصوصی که به خرید هسته ی کسب وکار یاهو تمایل دارند ، کمک مالی می کند. بر اساس گزارش های موجود ، شرکتYahoo  برای فروش هسته ی اصلی کسب وکارش ، درخواست ۱۰ میلیارد دلار کرده است اما هنوز در مورد این موضوعات اظهار نظر رسمی نکرده است.

آغاز شمارش معکوس فروش یاهو

اینک جای این سوال پیش می آید که چرا مایکروسافت از یاهو برای فروش دارایی های خود حمایت می کند؟ هدف مایکروسافت از این حمایت این است که بتواند شراکت قوی با یاهو داشته باشد تا بتواند گوگل را در بازار اینترنت از دور خارج کند. وضعیتی که پیش آمده باعث شده دو تن از غول های اینترنت دچار تغییر و تحول شوند و بقیه رقبا در حال سبقت گرفتن خود در بازار اینترنت هستند.
مایکروسافت به یاهو فاینانسی را پیشنهاد داده و این حرکت مایکروسافت یک اقدام زیرکانه برای نجات دادن دارایی های خود در صنعت اینترنت است. مایکروسافت سابقه درازی در حمایت از یاهو دارد به این دلیل که تا سال 2010 حدود 51 درصد از کاربران یاهو از مایکروسافت بوده.
آنچه که بر همگان مبرهن است این می باشد که تمام هدف مایکروسافت این است که بتواند یاهو را متعلق به خود کند. طبق گفته یکی از اعضای هیئت مدیره مایکروسافت صبحت هایی مبنی بر خرید دارایی های یاهو با این کمپانی به صورت خصوصی انجام شده است. یاهو تا 11 آپریل فرصت دارد تا تصمیم خود را بگیرد.


منبع : همشهری آنلاین / آکاایران