تبیان، دستیار زندگی
اخیرا یکی از مدیران مطرح FBI (اداره تحقیقات فدرال و یا پلیس فدرال آمریکا) در سخنرانی با مطرح کردن حفظ حریم خصوصی مورد تمسخر کاربران قرار گرفت . . .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بحران حریم خصوصی FBI

اخیرا یکی از مدیران مطرح FBI (اداره تحقیقات فدرال و یا پلیس فدرال آمریکا) در سخنرانی با مطرح کردن حفظ حریم خصوصی مورد تمسخر کاربران قرار گرفت .....

فرآوری : آزاده مرنی - بخش ارتباطات تبیان
پلیس فدرال

انتشار اخبار و  شایعه پراکنی دنیای سنتی را پشت سر گذاشته و حالا می بینیم که شایعه ها در فضای مجازی با سرعت بسیار زیادی انتشار می یابند و جامعه را تحت تأثیر قرار می دهند. حمله سایبری به سیاسیون و ایجاد حساسیت بر رفتار و سخنان آنان تبدیل به مد شده است و زودباوری کاربران اینترنت ، تلگرام ، واتس اپ ، تانگو و ... باعث گسترش این شایعه سازی ها می شود و اگر روزگاری نه چندان دور شایعات در موقعیت های محدود جغرافیایی بودند حالا در عرض کمتر از چند ساعت کل جهان را به سیطره خود در می آورد و این دردسری است که اکثر مدیران ، رجال سیاسی و افراد شاخصِ کشورهای مختلف با آن روبرو هستند.

در این راستا اخیرا یکی از مدیران مطرح FBI (اداره تحقیقات فدرال و یا پلیس فدرال آمریکا) در سخنرانی با مطرح کردن حفظ حریم خصوصی مورد تمسخر کاربران قرار گرفت. "جیمز کومی" ، یکی از مدیران FBI به نام کومی در سخنرانی این هفته خود تاکید کرد که "ایجاد حریم خصوصی مطلق" برخلاف قوانین بوده و اجرای قانون جلوگیری می کند. در این کنفرانس ، کومی از شرکت های فناوری می خواست از ایجاد امنیت های غیر قابل هک جلوگیری کنند که به نوعی صحبت های او خطاب به شرکت اپل و جریان آیفون 5 بود.

این سازمان درباره حریم خصوصی مدعی شد که رمزگذاری برای آینده الزامی است و بحث درباره استفاده از آن اتلاف وقت است

اما در این جلسه پرسش و پاسخ که در دانشکده کنیون انجام شد، کومی دوربین لب تاپ خود را به وسیله یک نوار چسب پوشاند، در واقع کسی که خودش مخالف حریم خصوصی مطلق است، دوربین لب تاپ خود را پوشانده است.
وی در پاسخ به اینکه چرا روی دوربین لب تاپ خود را پوشانده است ، گفت : "در کنار فردی قرارگرفته که دوربین لپ تاپش را با چسب پوشانده بود تا چیزی دیده نشود و چون آن فرد باهوش تر از وی بوده! بنابراین وی نیز همین کار را با لپ تاپ خود انجام داده است!
این درحالی است که چندی پیش این سازمان درباره حریم خصوصی مدعی شد که رمزگذاری برای آینده الزامی است و بحث درباره استفاده از آن اتلاف وقت است و بهتر است به جای بحث درباره وجود یا عدم وجود رمزگذاری ،حفظ حریم خصوصی را فدای حفظ امنیت نکنیم . در مقابل ، باید به دنبال راه حلی بود که هر دو را پوشش دهد و بسیار آسان تر نیز باشد.!
پس از اینکه کومی اعتراف کرد که چقدر برایش حریم خصوصی اهمیت دارد مورد تمسخر کاربران فضای مجازی قرار گرفت: کسی که مخالف ایجاد حریم خصوصی است، نگران لپ تاپ شخصی اش است.
اینک مسئولین ارشد اداره تحقیقات فدرال و یا پلیس فدرال آمریکا به دنبال راه حلی مناسب در راستای حل مسئله ی ناامن بودن حریم خصوصی و جلوگیری از هک می باشند. زیرا طی چند ماه گذشته شاید افزایش آمار هک (Hacking) مراکز اساسی و حساس در سراسر ایالات متحده آمریکا بوده ایم.
در واقع کشوری که خود از گردانندگان اصلی فضای مجازی است و به طُرُق مختلف و حتی پیشبرد جنگ نرم ، به شکست حریم خصوصی در کشورهای دیگر می پرداخت ، امروز مورد هجوم قرار گرفته است و از این روند دچار نگرانی های فراوانی است و برای حل این بحران کارگروه فوق تخصصی و فوری تشکیل داده است.!



منبع : باشگاه خبرنگاران جوان / روزنامه ایران / ویکی پدیا