تبیان، دستیار زندگی
در بُعد سیاسی باید دست به دست هم دهیم تا تفرقه ایجاد نشود که شدیدترین ضربه ای که می توانیم بخوریم از تفرق است. تا به حال این وحدت ملی ما زیر پرچم ولایت فقیه بوده که ما را به اینجا رسانده است و اگر نبود تیزبینی ، تیزهوشی ، آینده بینی و دشمن شناسی مقام مع
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاطره صالحی از تهدید قتل در سال 95

در بُعد سیاسی باید دست به دست هم دهیم تا تفرقه ایجاد نشود که شدیدترین ضربه ای که می توانیم بخوریم از تفرقه است. تا به حال این وحدت ملی ما زیر پرچم ولایت فقیه بوده که ما را به اینجا رسانده است و اگر نبود تیزبینی ، تیزهوشی ، آینده بینی و دشمن شناسی مقام معظم رهبری ، تاکنون به هزار شیوه باخته بودیم.

فرآوری : آزاده مرنی - بخش سیاست تبیان
صالحی

سیصد و شصت و یکمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در روز 19 مهرماه 94 آغاز شده بود که در همان دقایق اولیه ، با تقاضای 50 نفر از بهارستانی ها برای بررسی با اولویت و خارج از نوبت طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام موافقت شد.
از همان ابتدای جلسه، مخالفان طرح برجام سعی کردند که رای نمایندگان مجلس را برای تصویب بررسی خارج از نوبت طرح تحت شعاع قرار دهند و مجلس را از رسیدگی به این طرح منصرف کنند.
علی اکبر صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی) به نمایندگی از تیم مذاکره کننده هسته ای، پشت جایگاه ناطقان مجلس رفت، اما اینبار سخنان صالحی رنگ و بوی دیگری داشت، وی پرده از سخنانی عجیبی برداشت که مخالفان "توافق هسته ای"، ظریف و وی را تهدید به قتل کرده بودند.
"روح الله حسینیان (نماینده مجلس) درهمین جلسه خطاب به صالحی گفت : "سیمان روی تو می ریزم و . . .  " این سخنان که به سرعت مانند یک بمب خبری در فضای رسانه ای ایران و جهان منفجر شد ، حواشی و واکنش های وافری داشت که دکتر صالحی اخیرا ضمن بازگویی وقایع آن روز می گوید : "من آن روز اصلا قرار نبود مجلس باشم و سخنرانی کنم. یک عده ای تصور می کنند که من و آقای ظریف نشستیم و برنامه ریزی کردیم که ایشان این را بگوید و من مسئله دیگری. در حالی که اصلا روحمان هم از ماجرا خبر نداشت. من آن روز جای دیگری بودم که به من زنگ زدند حتما باید در جلسه امروز مجلس حضور داشته باشید."
ایشان معتقدند آن روز فضای مجلس ملتهب بود و آقای حسینیان هم گفت شما مستحق این هستید که در نیروگاه دفن شویم و رویتان سیمان بریزیم.! البته برخی ها بعدا گفتند حسینیان مزاح کرده و صالحی بی دلیل از کوره در رفته است. (روح الله حسینیان بعد از اینکه از بیمارستان مرخص شد گفت : "مزاح نمی کردم و من کاملا جدی گفته بودم.")

(روح الله حسینیان بعد از اینکه از بیمارستان مرخص شد گفت : "مزاح نمی کردم و من کاملا جدی گفته بودم.")

البته روند جلسه با تمام التهاب آن ، درنهایت نتیجه ای مطلوب داشت چرا که گروه مذاکرات هسته ای فرصتی برای بیان سخنان ناگفته خود و همچنین دفاع را یافتند. دکتر صالحی در این زمینه گفت : "برخی از نمایندگان بعدا پیش من آمدند و گفتند ما مردد بودیم که به نفع برجام رای دهیم یا خیر، ولی بعد از صحبت شما رای مثبت دادیم."
دکتر صالحی با آغاز سال نو و بستری نوین برای مشاهده نتایج برجام معتقد است ؛ سال 94 سال پرفراز و نشیب، سال بیم و امید و سالی ویژه در تاریخ جمهوری اسلامی بود. در این سال ملت با همدلی و همزبانی و برخورداری از عزت و اقتداری که هدایت های امام برای ما به ارمغان آورده ، آموخت سر تعظیم در مقابل هیچ قدرتی جز خداوند متعال فرود نیاورد و خلف صالح او این مسیر را برای این ملت و فرزندانش هموار کرد تا بتوانند سال 94 را به سالی سرنوشت ساز و تاریخ ساز تبدیل کنند.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران سال 95 را برای کشور از نظر اقتصادی سالی خوب توصیف کرد و گفت : "در بُعد سیاسی باید دست به دست هم دهیم تا تفرقه ایجاد نشود که شدیدترین ضربه ای که می توانیم بخوریم از تفرق است. تا به حال این وحدت ملی ما زیر پرچم ولایت فقیه بوده که ما را به اینجا رسانده است و اگر نبود تیزبینی ، تیزهوشی ، آینده بینی و دشمن شناسی مقام معظم رهبری ، تاکنون به هزار شیوه باخته بودیم. "
در بُعد فنی برجام نیز ایشان مسئولیت فنی را پذیرفته و متذکر شدند : "بنده مسئولیت کار را می پذیرم. اگر خطایی شده باشد مسئولیتش را می پذیرم و هیچکس دیگر مسئول نیست. چون با اطمینان خاطر می دانیم چه کرده ایم. البته لطف الهی نیز همواره همراه ما و ملت ایران بوده است." در مجموع امسال سال نشاط سازمان انرژی اتمی ایران در بستر آماده تر دیگری خواهد بود. سازمان انرژی اتمی روی ریل خودش قرار گرفته است. ما برنامه 15 ساله خود را به آژانس بین المللی انرژی اتمی داده ایم.


منبع : خبرآنلاین / ایسنا