تبیان، دستیار زندگی

5 عادت صبحگاهی که روزتان را بهتر می‌کند

عادات صبحگاهی را هر جا می‌توانید انجام دهید. مطالعات نشان داده 40 درصد از فعالیت‌های صبحگاهی افراد، بقیه روزشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلوع خورشید

آغاز روز با چند عادت خوب می تواند کارآیی تان را بالا ببرد، استرس تان را کم کند و شادترتان نماید. ساعات اولیه روز بعد از بیدار شدن، برای روح و روان مقدس هستند. این عادات صبحگاهی، اساسی قوی و سالم و پویا برای بقیه روز در اختیار تان می گذارند.

صبح زود بیدار شدن

کسانی که صبح زود بیدار می‌شوند نسبت به بقیه افراد، پویاتر هستند. بعد از یک خواب خوب شبانه، مغز به خوبی شارژ می‌شود تا تصمیمات بهتر و سالم تری بگیرد و کارها را با آرامش و تمرکز بیشتری انجام دهد.

وقتی سحرخیز باشید، روان تان از استرس عجله داشتن برای هر کاری رها می‌شود. افراد سحرخیز نگرش مثبت تری دارند.

تنفس دقیق و عمیق

بعد از بیدار شدن از خواب به طور طبیعی تمایل داریم نفس عمیق بکشیم. تنفس درست سه مرحله دارد: فرو بردن عمیق هوا با بینی تا پنج شماره و باز و منبسط کردن عضلات شکم ، نگه داشتن نفس برای یک لحظه و بیرون دادن کامل نفس از طریق دهان با شمارشی طولانی تر از زمان دم گرفتن.

وقتی بیدار می‌شوید به خودتان یادآوری کنید که چند نفس عمیق بکشید، دم عمیق و بازدم کامل.

چشم‌هایتان را ببندید و اجازه دهید آرامش و سکوت، شما را وارد روز جدیدی کند.

هرگاه که نیایش می کنید، فعالیت مغز از قشر جلویی راست (که جایگاه استرس است) به قشر جلویی چپ (که جایگاه آرامش است) معطوف می‌شود

 

نیایش و تفکر

فرقی نمی کند باورهای شما چه هستند، عادات کوچکی که به ایمان و سکوت و آرامش شما کمک می کنند، حس و حال تان را برای آغاز روز دگرگون خواهند کرد. هرگاه که نیایش می کنید، فعالیت مغز از قشر جلویی راست (که جایگاه استرس است) به قشر جلویی چپ (که جایگاه آرامش است) معطوف می‌شود.

بهترین نتیجه ای که از این تفکر و عبادت می گیرید این است که با حسی از شکرگزاری و قدردانی از خداوند یکتا وارد روزی جدید می‌شوید، قدردانی از این که روز دیگری به شما اهدا کرده است.

نرمش های کششی یا ورزش ملایم

کشیدن بدن به عنوان اولین حرکت صبحگاهی برای بدن و روان تان ضروری است. فواید این ورزش، مشابه تاثیر شگفت انگیز نوشیدن یک فنجان قهوه است.

نرمش های کششی، بدن تان را محکم تر و سبک تر می کند. این حرکات ملایم و سبک، میزان سروتونین و اندورفین را افزایش می دهند. این دو هورمون، مسئول احساس خوب در بدن تان هستند. شروع روز با حرکات کششی و تنفس عمیق، آرامش را در بر داشته و در نتیجه انرژی بسیار خوبی خواهید داشت.

یک صبحانه سالم و کامل

غذا، سوخت مورد نیاز روزانه تان را تامین می کند. صبحانه مهم ترین وعده غذایی است که به کاهش کج خلقی کمک کرده و انرژی و انگیزه می دهد. یک صبحانه سالم و مغذی می تواند از میوه ها و نان و تست تشکیل شده باشد.

یک صبحانه کامل شما را برای ورود با انرژی به روز جدید آماده می نماید. آنهایی که صبحانه نمی خورند، بیشتر در معرض بالارفتن کلسترول خون، افزایش انسولین و افزایش خطر بیماری های قلبی قرار دارند.

این پنج عادت صبحگاهی باعث افزایش سلامتی و انرژی تان در بقیه روز شده و از زمانی که شروع شان کنید احساس سبکی، آرامش و شادابی خواهید داشت.
نویسنده: نویسنده: هدی بانکی 


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.