تبیان، دستیار زندگی
ظاهرِ زیبا فقط چند سال دوام می آورد ؛ اما شخصیت زیبا یک عمر ٦ و نمونه شخصیت زیبا را از زبان حاج احمد پاریاب ، فرمانده گردان شهادت که به یاران شهیدش پیوست بشنوید . . .فقط به ظاهر افراد قضاوت نکنید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فقط به ظاهر افراد قضاوت نکنید

ظاهرِ زیبا فقط چند سال دوام می آورد ؛ اما شخصیت زیبا یک عمر ٦ و نمونه شخصیت زیبا را از زبان حاج احمد پاریاب ، فرمانده گردان شهادت که به یاران شهیدش پیوست بشنوید . . .

بخش ارتباطات تبیان

ارتباطات

هرچند دوره ؛ دوره ی ربات ها و آدم آهنی ها است ، اما مگر خداوند بیشتر از ظاهر به باطن آدم ها اهمیت نداده است و در داستان موسی و شبان چه زیبا گفته است که ما برون را ننگریم و قال را * ما درون را بنگریم و حال را.
اگر در دوره ربات ها و آدم ها دقت کنیم جوانانی که در این موقعیت قرار گرفته اند به رغم ظاهر گول زننده ای که دارند از باطن نورانی برخوردارند و هرچی میگن بابا من اونی که فکر میکنید نیستم ، کسی گوشش بدهکار نیست ٦ و برخی در این دوره با طعنه به این جوانان می گویند: حالا مثلا داشتی شکسته نفسی می کردی ؟! و آنان می گویند : شکسته نفسی کار آدم های بزرگه، نه آدمی مثل ما که در خودش مونده ٦
ظاهرِ زیبا فقط چند سال دوام می آورد ؛ اما شخصیت زیبا یک عمر ٦ و نمونه شخصیت زیبا را از زبان حاج احمد پاریاب ، فرمانده گردان شهادت که به یاران شهیدش پیوست بشنوید.
شهید می گوید: بعد از در بدری این اواخر، از بچه های با معرفت جمع شدند تا سرپناهی بگیرم . برخی کمک کردند و قرار شد این آپارتمان را بخرم. مقداری پول داده بودم و 25 میلیون مانده بود به همراه وام مسکنی که روی آپارتمان بود با فروشنده که جوانی با تیپ امروزی بود. راهی بنگاه شدیم، جوان با ماشین شاسی بلند و تی شرتی جذاب و آستین کوتاه و موهای فشن آمده بود.
داخل بنگاه که شدیم ، صاحب املاکی کارت ملی ام را خواست که مبایعه نامه بنویسد. همراه نداشتم و تنها کارتم، کارت جانبازی بود، که دادم و هر طور بود، مبایعه نامه ای نوشته شد. برای امضا فرد املاکی گفت 25 میلیون باید به فروشنده بپردازید و هنوز کلامش تمام نشده بود که جوان گفت همه را تمام و کمال دریافت کردم و سریع مبایعه نامه را امضا کرد، گفتم ولی من پولی ندادم به شما، چطور اعتماد کردید؟ گفت: شما سال ها قبل سهم تان را به ما پرداخت کردید و جان تان و سلامتی تان را دادید، پول نمی خواهم! (سالنامه وقایع اتفاقیه ویژه نامه نوروز 1395 ص 39)
بیایید کار فرهنگی را در اولویت قرار دهیم و جوانان این سرمایه ارزشمند کشور را از روی رنگ لباس و ظاهر و موی فشن به قضاوت ننشینیم و از درون پاک و بی غششان نتیجه گیری کنیم که جوانان سرمایه آینده کشورند . پاک و صادق و معتقد و قصور از ماست که ٦.



منبع : خبرگزاری ایرنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .