تبیان، دستیار زندگی
ورگ تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تداركاتی برابر تیم هامبورگ آلمان شكست خورد. تیم ملی ایران در تورنمنت امارات، دیروز در ورزشگاه ال مكتوم دوبی به مصاف تیم هامبورگ رفت و با نتیجه 2 بر یك مغلوب حریف خود شد. در این دید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شكست 2 بر 1 تیم ملی فوتبال ایران از هامبورگ


تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تداركاتی برابر تیم هامبورگ آلمان شكست خورد.

تیم ملی ایران در تورنمنت امارات، دیروز در ورزشگاه ال مكتوم دوبی به مصاف تیم هامبورگ رفت و با نتیجه 2 بر یك مغلوب حریف خود شد.

در این دیدار تیم ایران با تركیبی از بازیكنان جوان كه برای نخستین بار در كنار یكدیگر قرار گرفته‌ بودند، برابر هامبورگی قرار گرفت كه در نیمه نخست از تمامی نفرات اصلی خود، استفاده می‌كرد.

با وجود ناهماهنگی میان بازیكنان ایران، تیم ملی در نیمه نخست، بازی به نسبت قابل قبولی را ارائه داد؛ البته پاسهای اشتباه و استفاده نكردن از فرصت‌ها، در بین بازیكنان هر دو تیم دیده می‌شد.

با این وجود این تیم هامبورگ بود كه با گل دقیقه 29 "گوئره رو" توانست نیمه اول را با برتری پشت سر بگذارد.

در نیمه دوم هر دو تیم با تغییراتی در تركیب خود، به میدان آمدند.

تیم هامبورگ بیشتر بازیكنان اصلی خود، از جمله مهدی مهدوی‌كیا را تعویض كرد.

در نیمه دوم، تیم ایران خطرناك‌تر از ضعیف ظاهر شد و دو بار تیر دروازه تیم هامبورگ توسط خطیبی و كاظمیان به لرزه درآمد كه داور در صحنه‌ی نخست اعلام آفساید كرده و ضربه كاظمیان را نیز كه مشكوك به عبور از خط بود، گل اعلام نكرد.

سرانجام تیم ایران در دقیقه 65، توسط رسول خطیبی گل تساوی را وارد دروازه هامبورگ كرد اما، 5 دقیقه بعد، "بیلی‌شیا" بار دیگر تیم هامبورگ را از ایران پیش انداخت، تا این دیدار با برتری دو بر یك تیم آلمانی پایان یابد.

تیم ایران روز چهارشنبه در دومین دیدار تداركاتی به مصاف اشتوتگارت آلمان می‌رود.


در حاشیه‌ی دیدار ایران – هامبورگ

حمیدرضا آصفی، معاون حقوقی وزارت امور خارجه، خطیب زاده سركنسول ایران در امارات، آیت الهی، رییس هیات فوتبال فارس و حشمت مهاجرانی، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال میهمانان ویژه این دیدار بودند.


**عدم رضایت مهدوی كیا از قرار گرفتن مقابل ایران

پیش از آغاز بازی، مهدوی كیا درباره دیدار مقابل ایران افزود: "من احساس خوشایندی ندارم و تنها چون بازیكن‌ هامبورگ هستم مجبورم و وظیفه اخلاقی من است كه در این بازی مقابل ایران بازی كنم."


** گفت‌وگوی توماس دال با رسول خطیبی

قبل از ورود بازیكنان دو تیم به زمین بازی، توماس دال، سرمربی تیم فوتبال ‌هامبورگ، با رسول خطیبی مهاجم ملی پوش الشارجه به گفت و گو پرداخت.


** مجیدی و برهانی به همراه النصری‌ها در جایگاه ویژه

فرهاد مجیدی و آرش برهای، دو بازیكن ملی پوش ایران كه در تیم النصر امارات بازی می‌كنند امروز برای تماشای این دیدار به همراه هم تیمی‌ها خود در ورزشگاه حاضر شده و بازی را از نزدیك تماشا كردند.

آرش برهانی در ارزیابی خود از نیمه‌ی نخست گفت: بازی هماهنگی را از ایران شاهد نبودیم.

وی در مورد عدم دعوت به تیم ملی گفت: انتخاب بازیكنان از سوی كادر فنی انجام می‌شود و به صلاحدید مربیان دعوت نشده ام و هر موقع كه دعوت بشوم در خدمت تیم ملی خواهم بود.

مطالب مرتبط :

گزارش تصویری از دیدار ایران - هامبورگ