تبیان، دستیار زندگی
رژیم صهیونیستی قریب به یک قرن است که به کشتار مردم مظلوم لبنان و فلسطین پرداخته و مجامع بین المللی نیز سایه ی سکوت خود را بدرقه ی راه این رژیم خونخوار نموده اند اما بدانید حزب الله که از این مسلمانان دفاع می کند تروریست است نه اسراییل!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا حزب الله تروریست است؟

رژیم صهیونیستی قریب به یک قرن است که به کشتار مردم مظلوم لبنان و فلسطین پرداخته و مجامع بین المللی نیز سایه ی سکوت خود را بدرقه ی راه این رژیم خونخوار نموده اند اما بدانید حزب الله که از این مسلمانان دفاع می کند تروریست است نه اسراییل!

آزاده مرنی - بخش سیاست تبیان

حزب الله

شورای وزرای خارجه اتحادیه عرب در نشست خود در مقر این اتحادیه در قاهره حزب الله لبنان را "تروریست" خواند. شورای اتحادیه عرب با صدور قطعنامه ای، حزب الله را تروریستی خواند؛ این توافق ، به رغم مخالفت لبنان، عراق و الجزایر حاصل شد. البته پیش از این نیز شورای همکاری خلیج فارس ، جنبش حزب الله لبنان را در لیست گروه های تروریستی قرار داده بود. حال آنکه "تروریسم" (Terrorism) به معنای دهشت افکنی یا هراس افکنی می باشد و به هرنوع تهدیدی در راستای ایجاد رعب و وحشت در فضای سیاسی گفته می شود. 
این جنبش که یکی از تأثیرگذارترین و پِر نقش ترین جنبش های اسلامی جهان محسوب می شود که با بن مایه ی ایمان به اسلام ناب محمدی (صلوات الله علیه و آله) ، مقاومت در برابر اسرائیل و پذیرش رهبری ولی فقیه در سال 1982 میلادی شکل گرفت. در واقع زمینه ساز تشکیل این جنبش اسلامی ، تهاجم گسترده ی رژیم صهیونیستی در ژوئن سال 1982 میلادی به کشور لبنان و تصاحب بیش از نیمی از خاک این کشور بود.

اهداف سه گانه حزب الله
- اشاعه ی اسلام  به عنوان کامل ترین و شایسته ترین روش حکومتی ، زندگی ، عقیدتی و ...
- مبارزات جهادی با اولویت ویژه ی مبارزه با رژیم اشغالگری اسرائیل به عنوان بزرگترین رژیم جهانخوار و بازپس گیری فلسطین اشغالی از چنگال ظلم.
- حکومتی مبتنی بر شرع اسلام با حضور ولی فقیه در دوران غیبت امام عصر (عجل الله تعالی) .


واکنش ها به تروریست خواندن حزب الله
- بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر کنونی رژیم اسراییل) ، پس از انتشار توافق نامه "حزب الله تروریست است" ، مدعی شد چنین اقداماتی ، پتانسیل مثبت فراوانی را درراستای تغییر واقعیت دیپلماتیکِ منطقه به همراه خواهد داشت.
- رمضان شریف (رئیس ستاد انتفاضه و قدس) ، این توافق از عجایب تاریخ و از نشانه های "جاهلیت مدرن" اعضای شورای وزرای خارجه اتحادیه عرب است که جریان و گروهی اسلامی و دین مدار را که برای دفاع از امت اسلامی مورد ظلم قرارگرفته توسط  صهیونیست ها و دیگر همدستانشان ، تروریست خطاب می کنند. این شورا که طی سال های گذشته هیچ اقدامی برای دفاع و حمایت از مردم مظلوم لبنان و فلسطین از خود نشان نداده و تنها سکوت اختیار می کردند ، اینک به اعلام چنین توافقات خفت باری پرداخته اند. 
- ناصر ابو شریف (نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین) ، ما شاهد انواع جنایات و کشتار مردم بی دفاع و مظلوم لبنان و فلسطین از سوی رژیم غاصب اسرائیل هستیم و متاسفانه این رژیم باگذشت قریب به صد سال تاکنون مجازات نشده ؛ در حالی که طبق قوانین بین المللی ، جنایت شامل گذشت زمان نمی شود. در این میان برخی کشورها ، گروه های مقاومت ضد صهیونیستی از جمله حزب الله  را تروریست نامیده اند و می خواهند حماس را هم جز گروه های تروریستی بنامند و همه این اقدامات برای جلب حمایت اسرائیل است .
- مطان لعمامره (وزیر امور خارجه الجزایر) ، حزب الله یک جنبش سیاسی فعال در لبنان است که طبق قوانین آن کشور فعالیت های مشخص در راستای مبارزه با کشتار مسلمانان انجام می دهد و هرگز دخالتی در امور کشورهای همسایه نداشته و ندارد.

سخن آخر
حزب الله لبنان جنبشی است که بر اساس اصول اسلامی به مبارزه با ظلم و سیطره ی جهانی پرداخته و مواضع آن بر جهانیان واضح و مبرهن است. از تصمیم گیری خصمانه ی اتحادیه عرب نیز کاملا چنین بر می آید که عربستان سعودی تصور می کند قدرت و توانایی این را دارد که به نیابت از طرف کشورهای عربی عضو این اتحادیه تصمیم گیری نماید ، زیرا در پی انتشار این توافق کشورهای الجزایر ، تونس ، لبنان و عراق از موضعی که عربستان اتخاذ و حزب الله لبنان را تروریست خوانده ، به سرعت اعلام برائت نموده و این موضع گیری را برنامه ریزی شده با اهدافی خاص از سوی سردمداران غربی به رهبری اسراییل دانستند.
اینک و با افشا شدن اهداف پشت پرده ی این توافق منحوس ، باید منتظر مواضع خاص و موزیانه ی رژیم صهیونیستی و فرزند خوانده ی آن ، یعنی آل سعود باشیم. آیا این رژیم بار دیگر دست به جنایتی هولناک خواهد زد و یا باتوجه به جو ایجاد شده ی جهانی ، سیاست نوینی را اتخاذ خواهد نمود؟