تبیان، دستیار زندگی
آقای متصدق به جرم کمک کردن به انجام حملات یازدهم سپتامبر در آمریکا محکوم شده است. دادگاهی در آلمان یکی از دو نفری را که تا کنون در رابطه با حملات یازدهم سپتامبر در آمریکا متهم شده اند، به پانزده سال حبس محکوم کرده ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پانزده سال حبس برای متهم حملات یازده سپتامبر


آقای متصدق به جرم کمک کردن به انجام حملات یازدهم سپتامبر در آمریکا محکوم شده است.

دادگاهی در آلمان یکی از دو نفری را که تا کنون در رابطه با حملات یازدهم سپتامبر در آمریکا متهم شده اند، به پانزده سال حبس محکوم کرده است.

منیر متصدق، دانشجویی مراکشی، که پیش از این (در سال 2005 میلادی) به جرم "عضویت در گروه تروریستی" به هفت سال زندان محکوم شده بود، در دادگاه اعتراف کرد که به هواپیماربایان نزدیک بوده اما هیچ اطلاعی از نقشه آنها نداشته است.

با این حال بالاترین دادگاه تجدید نظر آلمان آقای متصدق را در مورد اتهام معاونت در قتل 246 نفر سرنشین چهار هواپیمایی که در حوادث روز یازده سپتامبر 2001 منفجر شدند، مجرم شناخت و او را به حداکثر مجازات (پانزده سال حبس) محکوم کرد.

منیر متصدق، در ابتدا در دادگاهی که به سال 2003 میلادی تشکیل شد، به جرم کمک رسانی به عاملین حملات یازده سپتامبر - که در شهر هامبورگ آلمان ساکن بودند - به پانزده سال حبس محکوم شده بود، اما آن حکم یک سال بعد (2004) با رای داداگاه عالی آلمان لغو و دستور تشکیل دادگاه دوباره صادر شد.

در جریان محاکمه دوباره آقای متصدق، دادگاه آلمانی در تابستان سال 2005 میلادی رای داد که شواهدی دال بر اطلاع وی از نقشه عاملان حملات یازده سپتامبر وجود ندارد و در عوض آقای متصدق را به خاطر عضویت در یک گروه تروریستی به زندان محکوم کرد.

وی برای بار دوم به حکم صادره اعتراض و تقاضای تجدید نظر کرد، و اینبار به خاطر معاونت در قتل مجرم شناخته شد.

زکریا موسوی، تنها فرد دیگری که در ارتباط با حملات یازدهم سپتامبر مجرم شناخته شده، در ماه مه سال گذشته میلادی در آمریکا به حبس ابد محکوم شد.

اینکه آیا این دو نفر واقعا همان مسببین حملات 11 پستامبر بوده اند یا خیر؟ و یا این دادگاه ها نیز ادامه همان تبلیغاتی است که بر علیه مسلمانان در پی این حادثه صورت گرفته ؛ می باشند، در هاله ای از ابهام است!

منبع خبر: بی بی سی


لینک مطالب مرتبط:

برج‏هاى دو قلو در كدام آیه؟

سوگند به قرآن کریم در کنگره امریکا!

بار دیگر محکومیت ایران!

جایگاه سیاست تغییر رژیم در راهبرد خاورمیانه‌ای آمریکا